آماده‌سازی بسته حمایتی ویژه خبرنگاران در آستانه ماه رمضان

0
88

هزار و یک شهر– رئیس سازمان بسیج رسانه استان البرز با بیان اینکه خبرنگاران نیز مانند مدافعان سلامت، در خط مقدم مدیریت کرونا هستند از آماده‌سازی بسته‌های حمایتی ویژه خبرنگاران فعال رسانه‌های استان در استقبال از ماه رمضان خبر داد.

ابراهیم نوروزی فر در توضیح این خبر گفت: بسته حمایتی ویژه‌ای شامل برخی ارزاق به همراه محصولات فرهنگی و موادضدعفونی‌کننده، تقدیم رسانه‌ای‌های فعال در ماه‌های اخیر می‌شود.

او با اشاره به عدم تحقق پوشش بیمه خبرنگاران، گفت: مقوله فرهنگ در کشور ما غریب و محجور است و بسیاری از خبرنگاران فعال در صحنه رسانه‌ها به عنوان تریبون‌سازان بی‌تریبون خودشان از حداقل حمایت‌ها و حتی بیمه تامین اجتماعی محرومند.

رئیس بسیج رسانه استان البرز تصریح کرد: اگر برای قلم قداست قائل هستیم و از اصحاب قلم انتظار داریم تا بنا برمسئولیت اجتماعی خود صادقانه در کنارمردم و فعال درجبهه آگاهی‌بخشی وامیدآفرینی عمومی باشند و لازم است برای امور حیاتی و تامین حداقل‌های معیشتی آنان نیز تدبیر کنیم.

او  وضعیت فعلی مطبوعات و رسانه‌های فعال را در سال‌های اخیر و با تورم چندبرابری بهای کاغذ و سپس بحران کرونا، نگران کننده خواند و خواستار رسیدگی و حمایت عملی جدی متولیان امر و مسئولان نهادهای فرهنگی به دست‌اندرکاران سخت‌کوش این عرصه شد.

او گفت: شعار حمایت از اصحاب فرهنگ و رسانه صرفا تبریک روز خبرنگار و تجلیل کلامی از این قشر ایثارگر کافی نیست و وقتی سخن از رسانه و مطبوعات می‌شود برخی افراد صرفا تعدادی از چهره‌های شاخص این عرصه را که بعضا دارای جایگاه‌های دیگر و حقوق و مزایای درخور هستند به ذهنشان متبادر می‌شود درحالی که عمده خبرنگاران خط مقدم که زحمت اصلی انعکاس اخبار کنفرانس‌های خبری و پوشش رویدادها را برعهده ‌دارند فاقد حقوق ثابت، حق بیمه، مسکن و سایر حداقل‌ها هستند.