ابتلای ۱۳۸۳ راننده تاکسی به کرونا تاکنون

0
48

هزار و یک شهر- مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور با اشاره به طرح پرداخت تسهیلات به مشاغل آسیب دیده در دوران کرونا به ویژه رانندگان حمل و نقل عمومی درون شهری و تاکسیرانان گفت: تاکنون ۱۳۸۳ نفر از رانندگان تاکسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و از این تعداد متاسفانه ۱۵۲ نفر فوت کرده‌اند.

مرتضی ضامنی ادامه داد: دو نوع تسهیلات در حوزه رانندگان تاکسی به آنها اعطا شده که نخستین آن تسهیلات مشاغل آسیب دیده توسط وزارت رفاه به مبلغ شش میلیون تومان به تمامی رانندگان جوزه حمل و نقل عمومی درون شهری از جمله تاکسی، سرویس مدارس و اتوبوس  که در سامانه کارا ثبت نام کردند و بیمه ویژه رانندگی تامین اجتماعی دارند و یا فاقد بیمه هستند، پرداخت شد.

او گفت: فهرست ۶۴۸ هزار نفر از رانندگانی را که می‌توانستند از این تسهیلات استفاده کنند از طریق وزارت کشور در اختیار وزارت رفاه قرار دادیم که در مجموع از این تعداد ۱۹۸ هزار و ۲۶ راننده در بخش‌های ناوگان تاکسیرانی و اتوبوسرانی درون شهری فرایند ثبت نام خود را تکمیل کردند و ۱۲۲ هزار و ۸۸۲  راننده نیز وام خود را دریافت که از این تعداد ۱۰۴ هزار و ۴۲۵ تاکسیران موفق به دریافت وام شدند و ۷۵ هزار و ۱۴۴ نفر هم در مرحله دریافت وام طبق آمار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی هستند.

ضامنی در پاسخ به این سوال که دریافت این تسهیلات تا چه زمانی بود، گفت: برای هر یک از مشاغل زمانی در نظر قرار گرفته شده بود که هم اکنون زمان ثبت نام رانندگان به پایان رسیده است و تسهیلات خود را دریافت کرده‌اند.

او در رابطه با نوع دیگر تسهیلات به آسیب دیدگان از کرونا گفت: با همکاری بنیاد علوی تسهیلات قرض الحسنه را برای افراد آسیب دیده ناشی از کرونا در نظر گرفتیم که مبلغ دو میلیون تومان به افراد آسیب دیده ناشی از کرونا پرداخت شود که ۱۵ هزار و ۱۲۵ نفر از رانندگان تاکسی این تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

مدیر عامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور در پایان گفت: متناسب با هر شهر یک سهمیه را مشخص و در اختیار شهرها قرار دادیم و خود شهرها به افراد آسیب دیده و یا خانواده افرادی که در اثر کرونا فوت شده‌اند به روش‌های مختلفی که به تناسب هر شهری متفاوت بود، پرداخت شد.