بازدید سرزده معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج از اوقافی‌ها

0
67

سرانه‌های مورد نیاز محلات در طرح تفصیلی کرج لحاظ شود

هزار و يك شهر- معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج روز ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ از دفاتر خدمات توسعه و بهسازی محله اوقافی‌ها و حصارک به طور سرزده بازدید کرد.

احدالله احمدی پرگو، معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج، هدف از اين سلسله بازديدها را ارتباط و تعامل هرچه بيشتر بخش‌هاي مختلف مرتبط با موضوع بافت فرسوده در شهرداری کرج اعلام کرد و گفت: با هم‌افزایی و تبادل نظر در خصوص مشکلات محلات می‌توان راهکارهای بهینه‌تری ارائه کرد و به این ترتیب خروجی اقدامات قطعا برای شهروندان مطلوب‌تر خواهد بود.

او پس استماع مسائل و مشکلات محله‌ی اوقافي‌ها، بر لزوم شناسایی لکه‌های فعالیتی مورد نیاز محله به‌خصوص تأمین سرانه‌ی فضای سبز تاکید کرد و گفت: پس از این اقدام، می‌توان با ارتباط و تبادل نظر با تیم تهیه‌کننده‌ی طرح تفصیلی کرج، این موارد را نیز برای تحقق نتیجه‌ی مطلوب در محلات، در طرح گنجاند.

پرگو در پایان از عملکرد و اقدامات دفاتر تسهیل‌گری در محلات کرج و اثرات مطلوبی که این اقدامات برای شهروندان کرج داشته است،  ابراز خرسندی کرد.

احصای دقیق مشکلات به خروجی مطلوب می‌انجامد

علیرضا عاقلی؛ رئیس سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری کرج گفت: خوشبختانه طی سال‌هاي اخير رويكردها نسبت به احياي بافت فرسوده تغيير كرده و شهرداری كرج نيز با اين رويكرد همراه شده است. توسعه‌ی محله‌ای تنها يك فرايند فنی نيست و فرايندهای اجتماعی مانند جلب مشاركت مردمي نيز در فرايند احياي بافت‌های فرسوده بسيار حائز اهميت است، همين ديدگاه‌ها سبب شده دفاتر تسهيل‌گری فعال در كرج، مسائل و مشكلات محلات و نيازهاي ساكنان را به خوبی شناسايی كنند تا بتوان اقدامات راهبردی و اجرايی مناسبی در جهت خدمت به شهروندان انجام داد.

بهزاد عراقی؛ معاون بهسازی و نوسازی سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج نیز آگاهی‌بخشی، جلب مشارکت ساکنان در اجرای طرح‌های نوسازی، آموزش، توانمندسازی و … در محلاتِ هدفِ بازآفرینی شهری را از مهم‌ترین وظایف دفاتر دانست و گفت: هدف از راه‌اندازی دفاتر، تسریع و تسهیل فرایند بازآفرینی بافت‌های فرسوده است که خوشبختانه مدیران دفاتر کرج همگام و همراه با سازمان در راستای تحقق این هدف به خوبی تلاش می‌کنند.

او هم‌چنین تاکید کرد که همدلی و همراهی تمام افراد و نهادهای دخیل در احیای بافت فرسوده، گامی موثر در تحقق سند توسعه‌ی محلات خواهد بود چرا که پروژه‌های شهری تنها زمانی به موفقیت دست می‌یابند که هم ذی‌نفعان و هم غیر ذی‌نفعان، نقش‌آفرینی مناسبی در انجامِ آن‌ها داشته باشند.

معصومه شیخ‌ها؛ مدیر دفتر خدمات توسعه و بهسازی محله‌ی اوقافی‌ها، از سند وقفی کاربری‌های مسکونی اوقافي‌ها به عنوان یکی از چالش‌های جدی محله نام برد و گفت که بناست جلسات مشترکی با اداره‌ی اوقاف شهرستان کرج، موقوفه‌ی محله و شهرداری کرج برای رفع مشکل اسناد تشکیل شود.

احداث سرویس بهداشتی در پارک کاوه، اجرای طرح پاتوق محله در خیابان دستغیب، رفع مشکلات اجرای پارک کودک در حیاط مسجد امیرالمومنین(ع)، طرح بهسازی کوچه‌ي منتهي به پارک کاوه، و بررسی موانع و راهکارِ حذف معبری که از میان این پارک عبور می‌کند، از دیگر برنامه‌های دفتر تسهیل‌گری و مشكلات محله بود که شیخ‌ها در این جلسه عنوان کرد.

در پايان مدیران و کارشناسان شهرداری از سرای مطالعه‌ی محله و کوچه‌های رنگی نیز بازدید کردند.

در این بازدید مرجانه فرهنگی؛ مدیرکل دفتر طرح‌های توسعه‌ی شهری و سپیده عبدی؛ رئیس اداره‌ی بافت‌های فرسوده‌ی شهرداری کرج، علی‌اکبر عدالتی؛ رئیس اداره‌ی نظارت بر دفتر تسهيلگری سازمان عمران، پیمان دهقان؛ کارشناس و راهبر دفاتر نیز حضور داشتند.