تخصیص تسهیلات ۲۰۰ میلیارد ریالی به تعاونی‌های استان البرز

0
56

هزار و یک شهر – مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز به بخشی از عملکرد این اداره کل در شش ماهه نخست سال جاری در بخش مدیریت تعاون در این استان پرداخت.

عبدالله دارایی ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته در شش ماهه نخست سال جاری در بخش مدیریت تعاون استان گفت: همکاران من در بخش مدیریت تعاون این اداره کل در سه حوزه تشکیل تعاونی ها ، نظارت بر تعاونی‌ها و توسعه تعاونی های استان تلاش های فراوانی را متحمل شدند که لازم می‌دانم از زحمات تک تک عزیزان قدردانی کنم.

او در ادامه افزود در بخش مشاوره و تشکیل تعاونی ها تعداد ۲۰ تعاونی در شش ماهه نخست سال جاری در بخش تشکیل تعاونی اقدام داشته‌اند و در برگزاری مجامع شرکتهای تعاونی نیز بیست مجمع برگزار و ما مدیریت تعاون بر نحوه اجرای درست مجامع نظارت داشتند.

عبدالله دارایی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد برای تعاونی‌های مشکل دار، گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۹ جلسه برای تعاونی مشکل دار استان برگزار شد و از دفاتر مالی تعداد ۱۵ تعاونی نیز بازدید صورت گرفت و برای پنج شرکت تعاونی در خصوص حسابرسی از شرکت‌های تعاونی نیز نظارت‌های لازم صورت گرفته است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: تعداد ۳۹۳ نفر در ۶ ماهه نخست سال جاری از طریق ایجاد فرصت‌های شغلی در بخش تعاون مشغول به کار شده اند و تعداد ۱۷ جلسه هم در خصوص کمیته رفع موانع کسب و کار تعاونی ها در استان تشکیل شده است و برای حمایت از تعاونی‌ها مبلغ ۲۰۰ میلیارد ریال از اعتبارات بانکی به این بخش تخصصی یافته است.

او گفت: با اشاره به ضرورت آموزش های حضوری و مجازی تعاونی ها هم در بخش تشکیل و هم در بخش های نظارت و توسعه تعاونی ها به میزان ۵ هزار و ۵۰۰ نفر ساعت آموزش برگزار شده است.