تصویب لایحه ارتقای معیشت آتش‌نشانان کرج

0
49

هزار و یک شهر– لایحه ارتقای معیشت آتش‌نشانان در چهار بند به تصویب رسید و با تطبیق در کمیته انطباق فرمانداری هفته آینده به شهرداری کرج ابلاغ خواهد شد.

رئیس شورای شهر کرج در مراسم تجلیل از آتش‌نشانان کرجی که به مناسبت هفته ایمنی و آتش‌نشانی برگزار شد، با اشاره به اینکه آتش‌نشانان شجاعانه، مقتدرانه و ایثارگرانه دل به خطر می‌زنند تا جان و مال مردم آسیب نبیند، گفت: نام آتش‌نشان با فرهنگ ایثار و شهادت گره خورده است.

علی قاسم‌پور با بیان اینکه امیدواریم شورای ششم بتواند بخش از زحمات آتش‌نشانان کرجی را جبران کند، ادامه داد: خوشبختانه چهار بند از لایحه ارتقاء معیشت آتش‌نشانان به تصویب رسیده و در کمیته انطباق فرمانداری هم مورد تایید قرار گرفته است.

او افزود: این لایحه در جلسه رسمی آتی شورای شهر به شهرداری ابلاغ و پس از آن اجرایی خواهد شد.

رئیس شورای شهر کرج در ادامه با تاکید بر ضرورت به روز رسانی امکانات و تجهیزات سازمان آتش‌نشانی توضیح داد: باید امکانات و تجهیزات نیروهای آتش‌نشانی به گونه‌ای باشد که آنها در زمان حوادث و در طول خدمت با کمترین خطر مواجه شوند.

وی ابراز کرد: شورای شهر آمادگی لازم برای دریافت لوایحی در این خصوص را دارد تا بتواند حمایت خود را از این همکاران ایثارگر افزایش دهد.

قاسم‌پور تاکید کرد: جنس کار آتش‌نشانان از ایثار، شجاعت و از خودگذشتگی است و قطعا تا زمانی که به مردم خدمت می کنند سربلند خواهند بود.

سرپرست شهرداری کرج گفت: مجموعه مدیریت شهری در این دوره اهتمام ویژه‌ای برای حمایت از آتش‌نشانان دارد و بخشی از تلاش‌های صورت گرفته در قالب تصویب لایحه ارتقاء معیشت آتش‌نشانان به ثمر نشسته است.

منوچهر غفاری پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از آتش‌نشانان کرجی که به مناسبت هفته ایمنی و آتش‌نشانی برگزار شد، ضمن تبریک آغاز ماه ربیع گفت: هفته ایمنی و آتش‌نشانی فرصت مناسبی برای تقدیر از همکارانی است که برای حفظ جان و مال مردم دل به آتش می‌زنند.

او با بیان اینکه آتش‌نشانان نمونه بارز قهرمانان بی ادعا هستند، ادامه داد: در زمان وقوع حوادث، آتش‌نشانان با ایثار و از خودگذشتگی بالاترین خطرات را به جان می‌خرند تا کمترین آسیب به همشهریانی به هر دلیل دچار خسارت شده‌اند، وارد شود.

این مسئول با بیان اینکه آتش‌نشانی شغلی پراسترس و با فشارکاری بالا است، گفت: هر چند تمام همکاران در مجموعه مدیریت شهری تلاش دارند بهترین خدمات را به مردم ارائه دهند ولی واقعیت این است جنس کار آتش‌نشانان متفاوت تر از سایر حوزه‌ها است.

سرپرست شهرداری کرج با تاکید بر اینکه باید قدردان خانواده آتش‌نشانان هم باشیم، ابراز کرد: خانواده آتش‌نشانان مدام دلهره دارند که عزیزانشان بعد از ماموریت به سلامت به خانه بازگردند.

غفاری توضیح داد: مجموعه مدیریت شهری در این دوره اهتمام ویژه‌ای برای حمایت از آتش‌نشانان دارد و بخشی از تلاش‌های صورت گرفته در قالب تصویب لایحه ارتقاء معیشت آتش‌نشانان به ثمر نشسته و با حمایت شورا امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.