حضور برجسته البرز در هفته‌های فرهنگی خارج از کشور

0
159

هزار و یک شهر– مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز اعلام کرد که برای نخستین بار در کشور این استان به عنوان پیشگام در هفته‌های فرهنگی خارج از کشور شرکت می‌کند.

فریدون محمدی صبح چهارشنبه در آیین امضای تفاهم نامه با سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی که در باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری کرج منعقد شد، گفت: این تفاهم‌نامه برای حضور اثر گذار استان البرز در هفته‌های فرهنگی خارج از کشور بین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز و سازمان فرهنگی و ارتباطات اسلامی منعقد شده است .

او ادامه داد: قرار است هفته‌های فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی البرز  در کشورهای هدف مانند اروپایی و منطقه آغاز شود و این آمادگی را داریم که در بالاترین سطح این هفته‌ها را برگزار کنیم.

محمدی گفت: به مردم البرز قول می دهیم ظرفیت های فرهنگی، اقتصادی و هنری  استان را خارج از مرزهای  کشور به خوبی معرفی کنیم. جاذبه‌های گردشگری صنایع دستی سنن آداب و رسوم در هفته‌های فرهنگی در خارج از مرزها ارائه می شود و این اقدامی است که برای توسعه استان مفید خواهد بود.

او با اشاره به اینکه کارهای اجرایی این تفاهم نامه  از فردا در قالب کمیته اجرایی آغاز خواهد شد، گفت:  پس از اعلام آمادگی کشورهای هدف بلافاصله تیم های فرهنگی البرز به این کشورها اعزام می شود.

مدیر کل میراث فرهنگی البرز در پایان با بیان اینکه هیچ محدودیتی برای حضور هنرمندان در هفته های فرهنگی نداریم، گفت: افراد اعزامی، گزینشی انتخاب نمی شوند  و فقط کسانی که توانایی و قابلیت های بیشتری دارند، برگزیده خواهند شد.

معرفی دستاوردهای فرهنگی ایران به جهان

مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز در ادامه با اشاره به توانمندی های کشور در بخش های مختلف گفت : ۸۰ نمایندگی این سازمان در خارج از کشور در قالب نشست ها و فضای مجازی به معرفی این ظرفیت ها مشغول هستند.

محمدعلی کیانی در خصوص مشارکت این استان درهفته های خارج از کشور، گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تنها سازمان متولی فعالیت های فرهنگی خارج از کشور است و  در تمام سطوح فرهنگی، هنری، ‌گردشگری،‌ صنایع دستی و غیره فعالیت دارد.

او گفت: اکنون ۸۰ نمایندگی این سازمان در ۶۵ کشور جهان فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری و تاریخی ایران  کشور فراهم آورده  و دراین زمینه  با معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی و گردشگری تفاهم نامه همکاری سال گذشته امضا کرده ایم تا تمام اقلام فرهنگی، کتب و غیره را به خارج از کشور ارسال می کنیم.

کیانی گفت: نمایندگان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خارج از کشور به صورت نمایشگاهی یا در قالب  نشست های تخصصی دستاوردهای فرهنگی کشور را معرفی می کنند.

مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و ایرانیان خارج از کشور سازمان  فرهنگ و ارتباطات اسلامی در پایان گفت:  با توجه به شیوع جهانی کرونا اکنون برای معرفی ظرفیت ها و دستاوردهای فرهنگی و هنری کشور از طریق فضای مجازی فعالیت داریم و نمایشگاه های فضای مجازی سه بعدی  ظرفیت های داخلی را  در دید مردم و مسئولان کشورهای هدف قرار می دهند.