رنگ‌آمیزی دیوارهای “بن‌بست محبت” با کمک اهالیِ خوش‌ذوق حسین‌آباد

0
66

نسترن کیوان‌پور- اسم کوچه “بن‌بست محبت” بود. در اولین بازدید از محله‌ی حسین‌آباد و گشت و گذار توی کوچه‌ پس‌کوچه‌هایش همین بن‌بست توجهم را جلب کرده بود. فکر کن توی یک کوچه ساکن باشی که اسمش محبت باشد؛ هر بار که خسته از سر کار برمی‌گردی چشمت بخورد به اسم کوچه؛ ناخودآگاه لبخند می‌زنی و حس خوبی می‌گیری.

حالا اهالی این کوچه به کمک دفتر خدمات توسعه و بهسازی محله‌ یک کار خوب انجام داده‌اند؛ خودشان دست به کار شده‌اند و رنگ‌آمیزی کوچه‌شان را به عهده گرفته‌اند.

مهدی سپهری؛ مدیر دفتر می‌گوید: «بن‌بست محبت از همان سال ۹۹ که دفتر خدمات توسعه و بهسازی محله‌ی حسین‌آباد راه‌اندازی شد یکی از کوچه‌های هدف و پایلوت برای بهسازی محیطی و رنگ‌آمیزی دیواری بود که ساکنان کوچه هم خودشان به شدت تمایل به همکاری و مشارکت داشتند.»
به گفته‌ی مدیر دفتر تسهیلگری حسین‌آباد، پس از پیگیری‌های فراوان از سوی اهالی و هم‌چنین برگزاری جلسات متعدد با ساکنان کوچه و البته پس از رسیدن به بن‌بست برای انجام کار از سوی شهرداری، با تعدادی از کارخانه‌های رنگ‌‌سازی به پیشنهاد دکتر شهرزاد اخگر عراقی، برای حمایت از طرح، گفت‌وگو و رایزنی صورت گرفت.

“شرکت رنگ‌سازی نیپون و ایرانیان” از این کار حمایت کرد و حجم رنگ مورد نیاز را به رایگان در اختیار دفتر تسهیلگری قرار داد. بسیج بانوان محله و اهالی کوچه نیز به کمک کارکنان دفتر آمدند تا دیوارها را با طرحی که از سوی دفتر تایید شد، رنگ‌آمیزی کنند.

سپهری بر حساسیت اعتمادسازی میان مردم در سطح محلات تاکید می‌کند و می‌گوید: «وقتی وعده‌ای به اهالی می‌دهیم باید پای حرفمان بایستیم. این اقدام را هم از آن جهت به صورت جهادی انجام دادیم که نمی‌خواستیم اعتمادی که اهالی محترم محله به ما داشتند به دلیل طولانی بودن فرایند اداری از بین برود. خوشبختانه مردم حسین‌آباد این‌قدر پیگیر و مشتاق مشارکت هستند که برای رفع مشکلات محله مشکل چندانی از سوی آنان نداریم.»

او در پایان از اهالی هم‌دل و هم‌یارِ کوچه بن‌بست محبت، شرکت رنگ‌سازی نیپون و ایرانیان، کارشناس اجتماعی دفتر؛ زینب زنگنه و کارشناسان شهرسازی دفتر؛ فرشته غلامی و عاطفه زکی تشکر می‌کند که یک روز خوب و به‌یادماندنی را در محله‌ی حسین‌آباد رقم زدند