شهردار کرج به سوالاتِ خزانه‌دار شورای شهر پاسخ دهد!

0
51

هزار و یک شهر – علی ذبیحی در نطق پیش از دستور هشتاد و پنجمین جلسه رسمی شورای شهر طی تذکری به شهردار گفت: به نظر می‌رسد پس از گذشت ۷۰ روز از سکانداری شهردار کرج می‌بایست موضوعاتی را با مردم، شهردار، اعضای شورای شهر در میان گذاشت، به عنوان نماینده و مطالبه‌گر از طرف مردم وظیفه نظارتی و مطالبه‌گری را فراموش نکنیم.

خزانه دار شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: فارغ از چگونگی انتخاب شهردار که مداخلات در این خصوص واضح و شفاف اتفاق افتاد و این مهم بیرون از شورا رقم خورد، بنده عرض کردم علی‌رغم میل باطنی و در اجماع و همدلی به شهردار منتخب رای دادم و از قبل اعتقاد داشتم که او شناخت کافی از شهرداری و ساختار شهرداری ندارد و امروز بر این اعتقاد راسخ تر شدم.

ذبیحی افزود: امروز از این تریبون اعلام می‌کنم که اگر تا امروز تصور این بوده که آقای ذبیحی چماق “بگم بگم” به دست گرفته تا به مقصود و اهداف خودش برسد شفاف عرض می‌کنم که اگر صبر کردم هدف کمک به شهردار و مدیریت شهری و حل مسائل بوده است که تاکنون من و همکارانم در شورا تمام  تلاشمان را در جهت هم‌افزایی و نظرات مشورتی کردیم و من بعد  از این هم خواهیم کرد.

او گفت: به نظر می‌رسد که اتاق فکر مدیریت شهری بیرون از شهرداری و توسط افرادی خاص در حال خط‌دهی است که این موضوع قابل تامل و بررسی است تا جایی که به توصیه بزرگان و اساتید که تجربه کافی در شهر و مدیریت شهری را داشته و دارند گوش داده نمی‌شود و این صداها شنیده نمی‌شود.

خزانه دار شورای اسلامی شهرکرج تاکید کرد: همکارانم در شورا توجه داشته باشند که عده‌ای به دنبال اختلاف افکنی میان اعضا هستند همین جا اعلام می‌کنم امروز شورا بیش از پیش منسجم و همدل است.

ذبیحی خطاب به شهردار گفت: جناب آقای کیانی بر فرض اینکه شما تا پایان دوره ششم شهردار کرج باشید حال سوال و تذکر بنده این است:

۱- پلان و نقشه راه شما در خصوص نحوه دست‌یابی در قالب بودجه به لحاظ درآمدی و هزینه‌های عمرانی چیست؟

۲- با توجه به عدم وجود برنامه راهبردی و عملیاتی برنامه شما برای ۱۴۰۲ چیست؟ و تاکنون چه کرده‌اید؟ آیا در این خصوص جلساتی برگزار شده لطفاً گزارش جلسات را ارائه نمایید.

۳- سیستم مدیریت شهری دارای رخوت و بلا تکلیفی است. مدیران نمی‌دانند رفتنی هستند یا ماندنی برای مدیران چه برنامه‌ای دارید تا کی و کجا سیستم باید هزینه بلا تکلیفی را پرداخت نماید.

۴- نحوه به‌دست آوردن منابع از طریق ابزارهای نوین مالی را اعلام کنید تغییر رویکرد چه زمانی اتفاق خواهد افتاد؟ تا کی باید شورا پاسخ بدیهیات را بدهد؟

به طور مثال متمم ۱۴۰۰ با ۶۱۶۲ میلیارد تومان تائید و تصویب شد. سقف هزینه جاری حدود ۵۰% و ۵۰% از مانده بودجه هزینه‌های عادی‎‌ست (جوی و جدول)، ۵۰۰ میلیارد اوراق مشارکت باقیمانده ۱۰۰۰ میلیارد تولید ثروت است که با عوارض و بقیه موضوعات، شهر را نمی‌شود اداره کرد.

او گفت: درست است که شما بودجه را ننوشته‌اید ولی هیچ تحرکی برای بودجه ۱۴۰۲ مشاهده نمی‌شود و تا زمانی که ابزارهای تامین مالی و درآمدی را نداشته باشیم اتفاقی نخواهد افتاد.

ذبیحی در پایان گفت: با حضور شما دلگرم شدیم که شما با وزارت کشور و استاندار محترم ارتباط دارید که به نظرم این‌گونه نبوده و مقامات استانی هم از شما نا امید شده‌اند علی‌ای‌حال ۱۶۰ میلیارد جهت خرید تجهیزات آتش‌نشانی در سفر استانی پیش‌بینی شده است. چه میزان از این مبلغ به شهرداری کرج اختصاص یافته است؟ برنامه راهبردی و عملیاتی شما چیست؟ امیدوارم که پاسخ این سوالات را پیدا کنید و در جهت عمل به آن اقدام نمایید!