محله حیدرآباد هم صاحب دفتر تسهیلگری شد

0
89

هزار و یک شهر-حدود دو سال از راه‌اندازي دفاتر خدمات توسعه و بهسازي محلات در كرج مي‌گذرد و طي مدت فعاليتِ اين دفاتر، تعامل نسبتا خوبي با مردم محلات واقع در بافت فرسوده ايجاد شده و بسیاری از مشکلات و معضلات شهروندان به منظور ارائه راهکارهای مناسب و مطلوب شناسایی شده است.

از تاريخ دوم اسفند ۹۹، يكي ديگر از دفاتر تسهیلگری زیر نظر سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری کرج در حيدرآباد نيز آغاز به كار كرده است؛ يكي از سکونتگاه‌های قديمي كرج كه در گذشته روستايی در اطراف شهر بود و آن را “چارگله” می‌نامیدند که در گویش کرجی به معنای چهارراه است.

طبق اسناد تاریخی، قوم شاهسوند از ابتدای شکل‌گیری این محله در آن سکونت داشتند که البته امروز این قوم به ندرت در محدوده به چشم می‌خورند.

محدوده مداخله دفتر خدمات توسعه و بهسازی محله حیدرآباد در منطقه ۶ و ۷، از شمال به محله شاهین‌ویلا و از جنوب به میان‌جاده و کرج نو محدود می‌شود. از غرب نیز با محله حصارک و از شرق با گوهردشت و بخشی از اراضی تحقیقات و کشاورزی همسایه است.

طبق مطالعات اولیه دفتر تسهیلگری حیدرآباد، از دهه ۱۳۸۰ ساخت‌وسازهای بی‌رویه و غیراستاندارد در محله رواج یافته است که اسناد اکثر آن‌ها قولنامه‌ای است.  

بر اساس بررسی‌های ابتدایی از وضعیت کالبدی محله، مشکلات حیدرآباد عمدتا شامل معابر با عرض کم و غیر استاندارد، بناهای نامقاوم و ریزدانه، کمبود سرانه‌های خدماتی و زیرساخت‌های شهری است.

گفت‌وگوهای اولیه با ساکنان محله نیز برخی معضلات اجتماعی را برجسته کرده است که همراه با مشکلات کالبدی، ضرورت ایجاد دفتر خدمات توسعه و بهسازی را در چنین فضایی بیش از پیش نمایان می‌کند.

اگر ساکن حیدرآباد هستید و علاقمند به مشارکت در رتق و فتق امور محله‌تان، می‌تواند به دفتر خدمات توسعه و بهسازی محله حیدرآباد واقع در بلوار باغستان، خیابان فاضلی، کوچه مطهری، پلاک ۱۱ مراجعه کنید یا با شماره ٠٢٦٣٤٥٨٩٣٥٢ تماس بگیرد.