کتاب‌های معماری و شهرسازی را رایگان دانلود کنید

0
136

هزار و یک شهر- سایت خبری معمارنیوز از انتشار الکترونیک ۲۳ عنوان از کتبِ منتشر شده‌ی معاونت شهرسازی و معماریِ وزارت راه‌وشهرسازی در فروردین ۱۳۹۹ خبر داد.

از مهم‌ترین اقدامات شورای پژوهشی معاونت شهرسازی‌و‌معماری وزارت راه و شهرسازی، حمایت از محققان و پژوهشگران در قالب انتشار محصولات علمی، پژوهشی و حرفه‌ای است؛ این حمایت هم در قالب انتشار کتب و نشریات پرمخاطب و هم در قالب چاپ و نشر آثار آن‌هاست.

مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری، قوانین و مقررات مرتبط در حوزه‌ی معماری، طراحی فضاهای شهری، برنامه‌ریزی و مدیریت شهری و هم‌چنین موضوعاتی چون تاریخ معماری و شهر و مرمت شهری، از جمله موضوعاتی هستند که در شورای پژوهشی معاونت در دستور کار داوری و نهایتاً حمایت و چاپ قرار می‌گیرند.

اخیراً، به دلایلی چون سهولت دسترسی مخاطبان، کاهش هزینه‌ی نشر، تسریع در فرایند نشر کتاب و هزینه‌ی پایین‌تر در دریافت کتاب، انتشار کتاب به‌صورت الکترونیک، مورد توجه ناشران و خوانندگان قرارگرفته است.

شورای پژوهشی معاونت شهرسازی‌و‌معماری در همین راستا در پی فراهم کردن بستر مناسب برای دسترسی آزاد به منابع اطلاعاتی است که در این معاونت تولید شده است.

این شورا در گام نخست و در کنار محدودیت‌های موجود در زمینه‌ی تجدید چاپ کتب منتشرشده در گذشته و بنا به درخواست‌های مکرر مخاطبان برای دسترسی به آثار پیشین، تصمیم به انتشار نسخه الکترونیک کتاب‌های منتشرشده گرفته است.

این اقدام متعاقباً با نشر الکترونیک طرح‌های معماری و طراحی شهری و طرح‌های پژوهشی و سایر اسناد مربوطه ادامه خواهد یافت.

بر این اساس، فایل ۲۳ عنوان کتاب در وبگاه وزارت راه و شهرسازی به‌صورت رایگان و برای استفاده عموم، قرار گرفته است.