کتاب مجموعه آثار نقاشی جدید و قدیم “علی‌اکبر صفاییان” منتشر شد

0
145

نگاه معنوی هنرمند بر بوم نقاشی

هزار و یک شهر– پس از سال‌ها انتظار، به تازگی مجموعه‌ای از آثار نقاشی جدید و قدیم استاد “علی اکبر صفاییان” با همت مدیریت نشر پیکره در تهران به زیور طبع آراسته شده  و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

جواد مجابی در مقدمه ای براین کتاب می نویسد: “…در سفری به آلمان، چند روزی مهمان دوست عزیزم صفاییان و خانواده فرهنگی او بودم. با آثار صفاییان از آغاز فعالیت هنری‌اش در تهران آشنا بودم و آن‌ها را تابلو به تابلو پی گرفته بودم و دنیای زلال و جوشان و رنگارنگش مایه دوستی بین ما و ستایش آثارش می‌شد که ذهن آفرینشگر هنرمند از انسان معاصرو هستی چالشگر و چند رویه این روزگار می‌داد. در این سفر، فرصتی فراهم شد تا بار دیگر نگاهی دقیق‌تر به آن آثار بیافکنم که اصل آن مقاله‌ای شد که می‌بایست پیش‌گفتاری برای مجموعه آثار هنرمند باشد. انتشار این مجموعه تاکنون به تاخیر افتاده است و زیان‌مندی این فاصله دراز در شرایط نابسامان بازار فرهنگ چندان عجیب نیست. اکنون خوشحالم که این کتاب در وطن شاعر، نقاش و مجسمه ساز ما در دستان اهل هنر قرار گرفته است…”

مجابی در ادامه  مقدمه هم‌چنین آورده است: “صفاییان در بیست سال گذشته، با عبور از تجربه های پیشین و کشف تجربه های نو پدید که حاصل زندگی و تاملات فرهنگی او در غرب است، طی نمایشگاه های فردی و جمعی متعدد, دست به آزمونهای دگرگونه ای در هنرهای تجسمی زده و به قلمرو اکسپرسیونیسم انتزاعی گرایش یافته است. در  کنار آن به ساختن مجسمه ها و رلیف های تجریدی دست یازیده که اقبال مخاطبان و تحسین منتقدان را در پی داشته است…”

گفتنی است که آثار متنوع نقاشی و برنامه‌های شعرخوانی صفاییان تا به حال علاوه بر تهران، در شهرهای مختلف آلمان، فرانسه، ژاپن و پاکستان به اجرا در آمده است. در کتاب حاضر نیز در ۱۴۰ صفحه با جلد، لفاف و کاغذ مرغوب، تصاویر تابلوهای قدیم و جدید به صورت تمام رنگی ارائه شده است.  امور چاپ و پخش کتاب در ایران را انتشارات پیکره با مدیریت محمد حسن حامدی بر عهده دارد.

نشانی نشر پیکره: تهران، خیابان آزادی، ابتدای خیابان آذربایجان، پلاک ۱۰۳۴، واحد ۳

شماره تماس: ۶۶۰۳۸۴۱۹