ابلاغ دستورالعمل تشکیل تعاونی های مسکن البرز در راستای قانون جهش ملی مسکن

0
76

هزار و یک شهر – مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز از ابلاغ دستورالعمل تشکیل تعاونی‌های مسکن در راستای قانون جهش تولید مسکن خبر داد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان البرز گفت: در راستای اجرای قانون نهضت ملی مسکن و به منظور تشکیل تعاونی‌های مسکن جهش برای اقشار مختلف مردم اعم از کارمندان، کارگران، بازنشستگان، مستمری‌بگیران و آحاد مختلف مردم، فرایند ثبت نام متقاضیان مسکن جهش در سامانه وزارت راه و شهرسازی آغاز شد.

عبدالله دارایی گفت: پس از انجام فرآیند ثبت نام متقاضیان نهضت ملی مسکن در سامانه مربوطه و مشخص شدن وضعیت سبز فرم ج متقاضیان، امکان تشکیل تعاونی‌های مسکن جهش برابر اساس‌نامه جدید فراهم خواهد شد.

او گفت: پس از تاسیس تعاونی مسکن جهش و اختصاص زمین و اعطای تسهیلات در خصوص ساخت واحدهای مسکونی توسط این تعاونی‌ها صورت خواهد پذیرفت و از دستگاه‌ها، کانون‌ها، شرکت‌های تولیدی و صنعتی و همچنین مجموعه اقشار مختلف مردم عزیز استان البرز دعوت می‌کنم تا نسبت به سیر مراحل تشکیل تعاونی‌های مسکن جهش اقدام کنند.

گفتنی است برابر دستورالعمل جدید، حداقل ۳۰ نفر و حداکثر ۲۰۰ نفر از متقاضیان واجد شرایط با ارائه معرفی‌نامه از واحدهای منابع انسانی و کارگزینی کارگاه‌ها، کارخانه‌ها و واحدهای کارگری اقدام و مجوزهای قانونی تاسیس تعاونی مسکن جهش از سوی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی صورت می‌پذیرد و سپس این تعاونی‌ها جهت دریافت زمین و مجوزهای قانونی ساخت و ساز به ادارات کل راه و شهرسازی معرفی و فرایندهای مربوط به دریافت تسهیلات و ساخت مسکن مورد نیاز مردم انجام می‌شود.