استقبال سازمان سیما و منظر از رویدادهای فرهنگی در محلات

0
76

هزار و یک شهر– رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج در حاشیه برگزاری رویداد “نجات قطره‌ها” با هدف فرهنگ‌سازی صرفه‌جویی در مصرف آب، گفت که بهتر است رویدادهای شهری در دل محلات برگزار شود تا مشارکت گسترده مردم را در پی داشته باشد.

حمیدرضا عبداله‌پور با تاکید بر اهمیت موضوع آب در جهان امروز گفت: مسائل مربوط به محیط زیست نه تنها در ایران بلکه در تمام کشورها، از اهمیت بالایی برخوردار است و بحث آب  نیز یکی از مهم ترین موضوعات است. متاسفانه ایران نیز به تبع جهان، با تنش کم‌آبی دست و پنجه نرم می کند و در این راستا فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب یک نیاز ضروری در جامعه امروز است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشت.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه آب گفت: رهبر فرموده‌اند که صرفه جویی به معنای مصرف نکردن نیست بلکه به معنای درست مصرف کردن است. در آموزه‌های دینی ما نیز بارها به اهمیت صرفه جویی تاکید شده است و چه بهتر که فرهنگ‌سازی این موضوع را از سنین پایین شروع کنیم تا اثرگذاری دوچندان داشته باشد.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج ادامه داد: باید به سمت و سویی حرکت کنیم که با فرهنگسازی موضوعاتی مثل صرفه جویی در مصرف آب با مشارکت کودکان، خانواده ها را نیز با این جریان، بیشتر درگیر کنیم.

او برگزاری این رویداد را یک اقدام مثبت در سطح شهر کرج دانست و گفت: امروز اتفاق بسیار خوبی در محله حصارک بالا رقم خورد و بسیاری از نهادها با توجه به شرح وظایف اداری خود در برگزاری این رویداد مشارکت داشتند که از همه افراد و دست اندر کاران تشکر می کنیم.

عبداله پور در پایان گفت: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج آمادگی کامل خود را برای کمک به برگزاری چنین رویدادهایی اعلام می کند چرا که هدف اصلی ما این است که نشاط و شادابی را در جامعه افزایش دهیم و کمک حال شهروندانمان باشیم.

گفتنی است رویداد نجات قطره‌ها روز یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۴۰۱ در بوستان لاله محله حصارک بالا به همت دفتر خدمات توسعه و بهسازی محله زیر نظر سازمان عمران و بازآفرینی شهری شهرداری کرج، همکاری شرکت آب منطقه ای البرز، پایگاه خبری هزار و یک شهر، شهرداری منطقه ۶ و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز برگزار شد. امیرحسین دشتستان؛ مشاور هنری رویداد، پس از برگزاری ورکشاپ کوتاهی با هدف صرفه‌جویی در مصرف آب، هدایت نقاشی کودکان را بر دیوار پارک بر عهده داشت و حمیدرضا بیدقی نیز پوستر این پویش را طراحی کرد.

شرکت رنگسازی نیپون نیز که پیش از این در رویدادهای دیگری در سطح محلات کرج، اسپانسرینگ برنامه‌ها را بر عهده داشته، رنگ مورد نیاز، قلم‌موها و غلتک‌ها را به طور کاملا رایگان در اختیار برگزار کنندگان قرار داد.

عکس‌ها: مهدی خاکی‌جوان