به جای لایک و ویوی اینستاگرام دنبالِ خروجی اقدامات باشیم

0
53

هزار و یک شهر- مجتبی حاجی‌قاسمی در نطق پیش از دستورِ سی‌و‌هشتمین جلسه رسمی شورای شهر کرج به شهرداری کرج انتقاد کرد و گفت: کار هیئتی یکی از فنی‌ترین و بابرنامه‌ترین کارهای کشور است. اینکه در مقابل کار فنی و تکنیکی بگوییم کارِ هیئتی، درست نیست، که متاسفانه دوستان شهرداری این عنوان را به کار می‌برند.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج گفت: ما کار فنی داریم و کار غیر فنی! از جمله کارهای غیر فنی هم که ظاهرش فنی است، مشغول بودن همه‌ی ما در رسانه‌های مجازی است.

او خطاب به شهردار گفت: وقتی شورای ششم و دوره‌ی خدمت تمام شود، کسی به تعداد لایک‌ها و ویوهای اینستاگرام نگاه نمی‌کند. بلكه مردم به این موضوع توجه خواهند کرد كه چه اقداماتی انجام شده، چه کارهایی برای شهر صورت گرفته، چه پروژه‌های زمين‌ مانده‌ای تكميل شده يا نشده؛ مثل بزرگراه شمالی و مترو كه پروژه‌های چند هزار میلیاردی هستند و برای تکمیل به همت عالی نیاز دارند.
حاجی قاسمی گفت که باید به فکر اقداماتی باشیم که خروجی داشته باشند و کارهای نمایشی یا اقداماتی را که نتیجه‌ای برای مردم در پی ندارد کنار بگذاریم.

شهردار کرج؛ مصطفی سعیدی سیرایی هم البته در این جلسه چنین پاسخ داد که انقلاب اسلامی بر پایه‌ی اعتقادات و اصول هیئتی شکل گرفته و رزمندگان هم با اعتقاد بر همین اصول، هشت سال در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور یافته و با ایثار و فداکاری از این مرز و بوم دفاع کردند.
سعیدی سیرایی ادامه داد که تجربه نشان داده هر جا از اصول و منش هیئتی فاصله گرفتیم، با مشکلات زیادی مواجه شده‌ایم.

ما قدردانِ اصول هیئتی که سبب ایستادگی رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شد هستیم اما نباید این عبارت دستاویزی برای انجام اقدامات بدون خروجی و مقطعی همراه با بوق و کرنا باشد که هیچ گره‌ای از زندگی مردم باز نمی‌کنند! اگر اقدامی انجام شده با هر عنوانی؛ هیئتی، فنی و … خروجی آن را اعلام کنید! آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است؟