تئاتر برایم جنون بی‌پایان است!

0
70

الهام یوسفی- رویا جزینی،فارغ‌التحصيل بازيگری تئاتر و كارشناس ارشد كارگردانی تئاتر از دانشکده هنر و معماری تهران و مدرس بازيگرى است. از آثار و فعالیت‌های این هنرمند می‌توان به بازی در فیلم‌های کوتاه بوروکراسی، به نام خدا،سازش، عروسک روهینا، دخترک و در فيلم تلويزيونی آغاز تا آغاز و سیب زندگی، اشاره کرد.‎

جزینی در نمایش‌های “بعضیا رو باید دورادور دوست داشت”، “مونو درام‌های زنانه”، “آواز بهار”، “صداى در زدن شنيدی؟”، “داشتی عاشقونه باهام حرف مي‌زدی”، “چيزی شبيه يك بختك طولانی”، “به خاطر بابا”، “عشق لرزه”، “پشت شیشه‌ها‎”، “سه روایت از زندگی”، “لحظه‌های زنانه” و … ایفای نقش داشته و تاکنون جوایز متعددی در جشنواره‌های مختلف برای بازی در نمایش بعضیا رو باید دورادور دوست داشت، به خاطر بابا،چيزی شبيه يك بختك طولانی و جايزه كارگردانی برای نمايش زمين انسان‌ها،جايزه طراحی صحنه برای نمايش اخراج را اذعان خود کرده است.

رویا جزینی فعالیت خود را در تهران آغاز و در کرج با علی بابایی نویسنده و کارگردان البرزی ادامه داد. او همچنین در کارنامه خود کارگردانی نمايش “صداى در زدن شنيدی؟”، “چون من فقط يه دخترم ريما”، “زندگى ضربدر سه”، “زمين انسان‌ها اخراج” را دارد.

گفتگویی با بازیگر منتخب دهمین جشنواره تئاتر استانی البرز به بهانه حضور در چهلمين جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‌خوانید.

رویا جزینی در پاسخ به این سوال که انتخاب به عنوان برگزیده بازیگری زن در جشنواره تئاتر استان و معرفی نمایش به دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر چه اعتباری برای شما به همراه داشت، گفت: «همیشه رقابت سالم حس خوب و قشنگی دارد و بسیار لذت‌بخش است. این جایزه ارزشمند برای من جذاب و نتیجه زحمت تک تک گروه خوب و بی‌ادعا مهرگان بود. خوشحالم که بازخوردهای مثبت‌ و بی‌نهایت خوبی گرفتم. بدون شک مسئولیتم برای کار‌هایی که در آینده انجام می‌دهم بیشتر می‌شود.»

او در پاسخ به این سوال که اهمیت راه‌یابی به جشنواره بین المللی فجر برای هنرمندان (شهرستان) را چه‌طور ارزیابی می‌کند، افزود: «رقابت در کنار برگزیدگان تئاتر ایران در جشنواره فجر حس‌خوبی دارد.»

جزینی در مورد نقش خود در نمایش بعضی‌ها را بايد دورادور دوست داشت، گفت: «نقش من در این اثر بسیار چالش برانگیز بود. شخصیت به ظاهر ساده اما به شدت پیچیده‌ای داشت. زنی که سودای مهاجرت دارد اما مسیر نامتعارف و اشتباهی را برای رسیدن به هدفش انتخاب می‌کند. برای کشف این شخصیت سعی کردم وجه‌های پیچیده‌اش را کشف و خلق کنم. و خدا را شاکرم که مورد توجه هیات محترم داوران و تماشاگران عزیز قرار گرفت.»

این بازیگر در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کند در رقابت جشنواره بین‌المللی موفق عمل کند، گفت: «از نظر من موفقیت یعنی زمانی که با علاقه و عشق کاری را انجام می‌دهی و از انجامش لذت می‌بری.»

او با اشاره به کمبودها و مشکلات پیش روی هنرمندان تئاتر در کرج گفت: «متاسفانه کرج با وجود ظرفیت‌های بالایی که در تمام زمینه‌های تئاتر دارد از امکانات مناسبی‌ برخوردار نیست. به نظرم باید قدردان تمام هنرمندان صبور کرج که همچنان عاشقانه با این امکانات کم چراغ تئاتر کرج را روشن نگه داشتند، بود. امیدوارم مسئولان هرچه سریع‌تر مشکلات هنرمندان رسیدگی کنند زیرا سال‌هاست که قول حمایت دادند اما هنرمندان را از داشتن یک سالن کوچک استاندارد محروم کردند که این بسیار غم انگیز است.»

رویا جزینی در پایان گفت: «برای من تئاتر یک جنون بی‌پایان و لحظاتی که روی صحنه هستم ناب‌ترین لحظات زندگی‌ام است. به امید روزهای روشن برای همه هنرمندان صبور و بی ادعای تئاتر.»

گفتنی‌ست از میان ۳۰ اثر پذیرفته شده دربخش رقابتی صحنه‌ای چهلمین جشنواره بین‌المللی فجر، نمایش “بعضی‌هارو باید دورادور دوست داشت” به نویسندگی و کارگردانی علی بابایی از استان البرز جزء آثار پذیرفته شده بخش صحنه‌ای جشنواره تئاتر فجر قرار گرفت.

چهلمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از ۱۴ تا ۲۶ بهمن ماه به دبیری حسین مسافر آستانه برگزار می‌شود.