حضور پرقدرت ائتلاف کارآفرینان ملی اتاق بازرگانی البرز در انتخابات بیستم اسفند

0
93

هزار و یک شهر– چهارمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز ۲۰ اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود.

 رئیس اتاق بازرگانی استان البرز در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص ائتلاف کارآفرینان ملی اتاق بازرگانی البرز و همچنین تشریح سابقه فعالیت اتاق بازرگانی و نزدیک بودن ایام انتخابات دوره جدید هیات نمایندگان، گفت: انتخابات اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی در سراسر کشور هر چهارسال یک بار به صورت همزمان برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه اتاق بازرگانی بعد از استان شدن، ۱۲ سال فعالیت داشته است. گفت: در البرز چهارمین دوره اتاق بازرگانی آغاز می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی در ادامه با اشاره به اینکه انتظار می‌رود منتخبان بتوانند در حوزه‌های مختلف اثرگذار باشند، گفت: ۱۵ نفر کاندیدا در ائتلاف کارآفرینان ملی استان البرز شرکت کردند و هر کدام در شاخه‌ای از فعالیت اقتصادی به عنوان یک برند ملی شناخته می‌شوند.

رضایی با اشاره به اینکه یک گروه ۱۵ نفره با نام ائتلاف کارآفرینان ملی تشکیل شده، گفت: اتاق بازرگانی البرز در دوره چهارم باید تعادلی میان چهار وظیفه اصلی خود برقرار کند.

او با اشاره به اینکه وظیفه اول ارائه خدمات به اعضاست، گفت: در دوره سوم کارهایی همچون اورژانس کسب و کار، دفتر تسهیلگری، دوره های آموزش متعدد و مواردی از این دست صورت پذیرفت اما در دوره چهارم اتاق نیاز به برنامه جامع برای ارائه خدمات عمومی و سفارشی به اعضای خود دارد

رضایی ادامه داد: وظیفه دوم اتاق در دوره پیش رو که اتفاقاً بیشتر اعضای اتاق را با این وظیفه می‌شناسند، نمایندگی بخش اقتصادی در مقابل دولت و حاکمیت است؛ از این نظر می‌توان اتاق را مهم‌ترین تشکل کارفرمایی شناخت اتفاقاً ابزارهای قوی همچون شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در اختیار اتاق است و اتاق البرز در دوره چهارم باید از این الگو بهره‌برداری موثری داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی منافع ملی را مهم‌ترین بخش وظایف اتاق‌های بازرگانی دانست و گفت: هر سه سطح مطرح شده تاکنون در ساختار اقتصاد خرد طبقه‌بندی می‌شود اما مسئله منافع ملی از طریق تحقق اهداف اقتصاد کلان از جمله مسائلی است که تاکنون اتاق های بازرگانی کمتر به آن ورود کرده است؛ وجود یک مرکز پژوهش های قوی از لازمه یک اتاق پویا است که تاکنون کمتر به آن توجه شده است.

او ادامه داد: گذشته از این چهار بخش مهم‌ترین پارامتری که اتاق البرز می‌تواند با اهتمام در آن سبب رشد استان شود حضور در عرصه‌های بین المللی است. چرا که واحدهای تولیدی استان بیش از هر زمانی به بازاریابی بین المللی نیاز دارند .

رئیس اتاق بازرگانی افزود: در دوره سوم اتاق ، بحث های مشاوره رایگان در حوزه مالیاتی، تامین اجتماعی ،بانکی و کشاورزی را ایجاد کرد؛ اما در دوره چهارم باید ابزارهای کافی برای حضور فعالان در عرصه های جهانی شکل گیرد .

رضایی افزود: جمع بندی همه این نگاه‌ها و با درک صحیح از مشکلات اقتصادی که گریبانگیر بخش خصوصی و فعالان اقتصادی شده است بر آن شدیم که در دور چهارم اتاق البرز طرحی نو در اندازیم پس از ماه‌ها جلسه و همفکری میان گروهی از فعالان اقتصادی مطرح استان از چهره‌های مطرح و جدیدی که در البرز به فعالیت می‌پردازند دعوت شد تا در این عرصه حضور پیدا کنند.

رئیس اتاق بازرگانی با بیان این مطلب که نتیجه این جلسات شکل‌گیری ائتلاف کارآفرینان ملی بود، تصریح کرد: کارآفرینان ملی گروه انتخاباتی نیست بلکه حجم بزرگی از فعالان اقتصادی که بر اساس یک تفکر واحد دور یکدیگر جمع شدند و در این انتخابات تنها ۱۵ نفر از آنها به اقتضای قوانین اتاق نامزد شدند؛ ائتلاف کارآفرینان ملی خود را متعهد به مدلهای رشد درونزا اما برون نگر در عرصه توسعه اقتصادی می داند و معتقد است اگر می‌خواهید اقتصاد تک فعالان استان البرز پیشرفت کند باید در ابتدا ساختارهای اقتصادی کشور اصلاح شود .

او در پایان گفت: در دوره‌های گذشته علیرغم پتانسیل‌های قانونی در اختیار اتاق ایران بود استفاده از این ظرفیت ها بسیار کم و البته سهم اتاق البرز از اتاق ایران در حد اندک بوده است تلاش‌های دو سال گذشته اتاق منجر به تاثیراتی در مباحث کشاورزی شد اما اگر نتوان سرمنشأ ساختار اتاق را اصلاح کرد اصلاحات در سطح کمیسیونی پاسخگو نخواهد بود.

لیست این ائتلاف به شرح ذیل است:

در بخش بازرگانی: حسین بیگ محمدزاده، حسن جلیلی، پرهام رضایی، مرتضی کوهنورد، محمدرضا محمدی طامه

در بخش صنعت: محسن امینی، محمدباقر رضوی تقوی،علی صادقی مجرد،یداله مالمیر، نبی اله نوری نسب

در بخش کشاورزی: محمد اورنگ، حسن خانی، سید احمد میرجلیلی.