سالانه ۷ میلیارد تومان هزینه برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب!

0
79

هزار و یک شهر– سرپرست شهرداری کرج با بیان اینکه روزانه حدود ۲۰ سگ بلاصاحب از مناطق مختلف شهر جمع آوری می‌شود، گفت: سالانه حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب هزینه می‌شود.

منوچهر غفاری با اشاره به اینکه اولویت این دوره از مدیریت شهری محرومیت زدایی از محلات کم برخوردار است، گفت: این محلات در مناطق دهگانه شناسایی و نیازهای آنها احصاء شده است.

او ادامه داد: توزیع آسفالت، اقدامات عمرانی، توسعه فضای سبز و ایجاد زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی از جمله برنامه‌های اولویت‌دار شهرداری در محلات هدف است.

سرپرست شهرداری کرج توضیح داد: برخی محلات کرج با محرومیت زیادی مواجه هستند و نباید انتظار داشت که مشکلات آنها با صرف هزینه اندک و دربازه زمانی کوتاه مدت رفع شود.  سال‌ها است مشکلاتی در این محلات انباشته شده که رفع آنها نیازمند پیگیری مداوم و تلاش خستگی ناپذیر است.

غفاری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به دغدغه شهروندان در خصوص تجمع سگ‌های بلاصاحب در برخی مناطق اشاره کرد و گفت: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب هم دغدغه خانواده‌ها و هم گروه‌های حامی حیوانات است.

این مسئول با تاکید بر اینکه وجود این سگ‌ها در اغلب شهرها مشکل ساز شده و مختص کرج نیست، افزود:  در کرج دو مرکز نگهداری از سگ‌های بلاصاحب( در حلقه دره و باغستان) راه اندازی شده که ظرفیت هر کدام از آنها ۵۰۰ قلاده است.

سرپرست شهرداری کرج ادامه داد: در حال حاضر پنج پیمانکار برای ساماندهی این سگ‌ها با شهرداری همکاری دارند که دو پیمانکار وظیفه جمع آوری، دو پیمانکار نگهداری و یک پیمانکار هم وظیفه عقیم سازی آنها را به عهده دارد.

اوبا بیان اینکه روزانه حدود ۲۰ سگ از مناطق مختلف شهری جمع آوری می‌شود، گفت: سالانه حدود ۷ میلیارد تومان اعتبار برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب هزینه می‌شود.

غفاری با تاکید بر اینکه اقدامات شهرداری برای ساماندهی سگ‌های بلاصاحب به تنهایی کافی نیست، گفت: بنا شده این موضوع به صورت استانی مورد توجه قرار بگیرد و همه شهرها به وظیفه خود در این خصوص عمل کنند تا شاهد کاهش جمعیت این سگ‌ها در معابر و خیابان‌ها باشیم.