قطع وابستگی به خارج با تقویت تولید داخلی

0
49

هزار و یک شهر– مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز در سفر یک روزه خود به شهرستان ساوجبلاغ از دو مجموعه تولیدی قطعات خودرویی همکار شرکت های تولیدی سایپا و ایران خودرو بازدید کرد.

در این بازدید مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان البرز ضمن دیدار با مدیران، کارکنان و کارگران دو مجموعه تولیدی در شهرستان ساوجبلاغ بر استفاده از نیروهای تخصصی تحصیل کرده و فارغ التحصیل دانشگاهی شهرستان ساوجبلاغ گفت: اولویت واحدهای تولیدی و صنعتی باید بر جذب نیروی انسانی بومی و استفاده از ظرفیت نیروی کار متخصص دانشگاهی متمرکز در منطقه متمرکز باشد و برابر هماهنگی که با دانشگاه های استان در خصوص معرفی نیروهای فارغ التحصیل دانشگاهی و جذب و بکارگیری آنان در مجموعه های تولیدی و واحدهای صنعتی استان البرز فراهم شده است. واحدهای تولیدی نیز برای تامین نیروی انسانی متخصص از ظرفیت های استانی و شهرستانی بهره ببرند .

عبدالله دارایی در این بازدید خاطرنشان کرد: کارگران و تولیدکنندگان پیشانی توسعه همه جانبه کشور هستند، اتکاء به تولید داخل عدم وابستگی به واردات در بخش های مختلف تولیدی و صنعتی و تلاش شبانه روزی کارگران به تولیدکنندگان و صنعتگران عزیز وابسته است.

او همچنین بر ارتقاء کیفیت تولید و افزایش بهره وری واحدهای صنعتی و تولیدی در سالیان اخیر در بخشهای مختلف اشاره کرد و گفت: با همت و تلاش نیروهای متخصص بومی و دانش بنیان کشور، شاهد رونق در تولیدات داخلی در سالیان اخیر بوده ایم و به هر اندازه بر کیفیت محصولات تولیدی افزوده شود وابستگی کشور به بیرون قطع خواهد شد و اقتصاد مقاومتی و هویت ملی ما در سایه تلاش های کارگران، صنعتگران و تولیدکنندگان خواهد بود.

در این بازدید مدیران عامل دو مجموعه تولیدی ایران کاوه سایپا و ماشین ابزار ایران خودرو، همکارهای شرکت های خودروسازی سایپا و ایران خودرو در ساوجبلاغ نیز جداگانه به گزارش روند توسعه و پیشرفت فعالیت های این دو مجموعه تولیدی در تامین قطعات و نیازهای تولید خودرو داخلی پرداختند.

شایان ذکر است هر کدام از این دو مجموعه تولیدی به عنوان استراتژی ترین مجموعه های همکار شرکتهای تولیدکننده خودرو در کشور محسوب می‌شوند که با تولید محصولات مورد نیاز نقش مهمی در افزایش سرانه تولید خودرو در کشور ایفا می‌کنند.