هزار و يك شهر- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج گفت: حدود ۶۰ درصد از تماسها با سامانه ۱۲۵ مزاحمت است.
عباس وحیدی گفت: تعداد تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ در نیمه اول سال در مقایسه با شش ماه دوم، بیشتر است و همین افزایش آمار ماموریتهای اعزامی نیروهای عملیاتی این سازمان تا پایان شهریور ماه را به دنبال دارد.
او گفت: در حال حاضر روزانه ۱۲۰۰ تماس با مراکز آتش نشانی کرج گرفته میشود که بیش از ۶۰ درصد آنها مزاحمت است.
وحیدی تصریح کرد: مزاحمان سامانه ۱۲۵ سازمان آتشنشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج همواره مشخص نیست و در این خصوص سامانه به گونهای تعریف شده است که در صورت تکرار مزاحمت، شماره فردی که برای سامانه ایجاد مزاحمت کرده است، مسدود میشود. در حال حاضر ۱۰ خط برای تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ وجود دارد که این خطوط قابیلیت پاسخگویی به ۵۰ تماس همزمان را دارد.
او در ادامه با اشاره به نحوه ارتباط تلفنی با سازمان آتش نشانی در مواقع بروز حادثه توضیح داد: شهروندان در این شرایط باید خونسردی خود را حفظ کنند و بعد از آن با تلفن ۱۲۵ تماس بگیرند و نوع حادثه اتفاق افتاده را توضیح دهند. پس از آن آدرس دقیق محل حادثه را اعلام کرده و از یک محل مشخص مانند مسجد، مدرسه ، مغازه و … در محدوده حادثه نام ببرند تا نیروهای عملیاتی محل را سریعتر پیدا کنند.