مسابقه عكاسي «در خانه بمانيم از نگاه دوربين»

0
83

هزار و یک شهر– مسابقه عكاسی «در خانه بمانيم از نگاه دوربين» از سوی  انتشارات سیب سرخ برگزار می‌شود.

روابط عمومی انتشارات سیب سرخ از برگزاری مسابقه عکاسی با موبایل با عنوان «در خانه بمانيم از نگاه دوربين» خبر داد که از ۲۶ فروردین آغاز شده و تا ۲۶ اردیبهشت ادامه دارد.

این مسابقه با هدف فرهنگ‌سازي رعايت فاصله‌گذاری هوشمند در ارتباطات اجتماعی با خرد و آگاهی در روزهای قرنطينه، ادامه حفظ ماندن در خانه، استفاده از ابزار هنر برای فرهنگ‌سازی، هدفمندسازی هنر عکاسی برای تعامل انساني، حفظ  اهداف فرهنگی، معرفی و آگاه‌سازی در رابطه با حوادث و شرايط غيرمنتظره و غير پيش‌بينی در هر زمان از سوی انتشارات سیب سرخ برگزار می‌شود.

بر اساس این فراخوان، همه‌ی افراد می‌توانند با گوشی تلفن همراه خود عکس بگیرند و در این مسابقه شرکت کنند. رعایت برخی برخی نکات مهم در خصوص فوکوس، نوردهی، ترکیب‌بندی و ویرایش عکس در عکاسی الزامی است و مهم‌تر آنكه بايد به خاطر داشته باشیم که به عکاسی ادامه دهیم و از آن لذت ببريم و مراقب روابط انساني خويش در ايام قرنطينه باشيم.

مسابقه عکاسی با موبایل با عنوان «در خانه بمانيم از نگاه دوربين» در سه بخش با محورهای «عكس با رعايت آئین‌ها و رسوم نوروز در روزهای قرنطينه با ماندن در خانه»،  «در خانه بمانیم و محیط خانه را براى خود و اطرافیان مان زیبا كنيم» و « از پشت پنجره و روی بالکن عکاسی كنيد» آثار می‌پذیرد. این شیوه‌‌های عکاسی صد در صد غیرتماسی هستند برای دیدن این که مردم در دوران قرنطينه چگونه‌اند. 

 گفتنی است شرکت در این مسابقه برای تمامی هنرمندان و علاقه‌مندان به عکاسی آزاد است و هر شرکت‌کننده می‌تواند حداکثر ۵ عکس (حداکثر تا یک مگابایت) با موضوع (در خانه بمانيم از نگاه دوربين) به ايميل انتشارات سيب سرخ به نشانی Sibesorkhpub@gmail.com‏  یا هشتک #QuarantineSibeSork  ارسال کند.  شرکت‌کنندگان همچنین موظف‌اند نام استان، شهر، نام و یا شهرت سوژه عکاسی شده را ذکر کنند.

لازم به ذکر است که عکس‌ها باید صرفاً توسط موبايل گرفته و ارسال شود و اصلاح عکس‌ها تا جایی که به اصالت تصویر خدشه‌ای وارد نکند فقط در حد رنگ، نور و برش مجاز است.

پس از پذیرش اثر برای چاپ عکس‌های منتخب در کتاب، با شرکت‌کننده تماس گرفته خواهد شد تا اصل فایل عکس بدون ویرایش را به‌منظور  شناسایی بیشتر ارسال کند. آثار پذیرفته شده، با نام و نام‌خانوادگی صاحب اثر در کتاب به چاپ خواهند رسيد و به نمایش درخواهند آمد.

شایان ذکر است که شرکت‌کنندگانی که آثار آنها انتخاب و برگزیده شوند بین ۲ تا ۵ آثار آنها چاپ می‌شود و می‌توانند کتاب‌های انتشارات سیب سرخ را با ۵۰درصد تخفیف خریداری کنند.

براساس این فرخوان، نشر سیب سرخ مجاز است اثر پذیرش شده را در سایت و  صفحه رسمی خود در اینستاگرام و یا کتاب و جراید با ذکر نام صاحب اثر  انتشار دهد.

ارسال عکس توسط شرکت‌کنندگان به‌ منزله اعلام مالکیت عکس است و در صورت اثبات عدم صحت این موضوع، شرکت‌کننده موردنظر از مراحل مسابقه حذف‌ می‌شود. ارسال عکس‌ها توسط شرکت‌کنندگان به‌منزله قبول مقررات است.

اسامي هيئت داوران مسابقه عكاسي (در خانه بمانيم از نگاه دوربين) و جوایز برگزیدگان از سوی انتشارات سيب سرخ معرفی خواهند شد.

علاقمندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر  در ساعت اداری با شماره تلفن‌های٦٦٩٧٢٩٧٦-٦٦٩٧٣١٨٣ تماس بگیرند.

امیدوار می‌رود این عکس‌ها بتوانند به کسانی که در خانه‌هایشان نشسته‌اند یادآوری کنند که در دوران قرنطینه هم می‌توان شاد بود.