“پسماند” و “مشارکت بخش‌خصوصی” دو نقطه ضعف مدیریت‌شهری کرج

0
14

هزار و یک شهر – نایب رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج از جمله مهمترین نقاط ضعف این دوره از مدیریت شهری را در دو حوزه مدیریت پسماند و مشارکت بخش خصوص ارزیابی کرد.

علیرضا رحیمی عضو شورای اسلامی شهر کرج  گفت: متأسفانه برخی از طرح‌ها و برنامه‌ها در حوزه مدیریت پسماند یا عمل نشد یا خوب عمل نشد که این امر موجب شد در عرصه مذکور شاهد موفقیت و اثرگذاری مطلوبی در شهر نباشیم.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج افزود: “همچنین از حیث جذب سرمایه‌گذار و دریافت مشارکت بخش‌خصوصی برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌های مختلف موفق نبودیم؛ البته بخشی از این ضعف به سیستم مدیریت‌شهری بازمی‌گردد و بخشی از آن ناشی از مشکلاتی است که در مجموعه کشور و استان برای حوزه سرمایه‌گذاری وجود دارد”.

وی، با اذعان بر اینکه شورا در اکثر موارد که شهرداری لایحه‌ای را به این پارلمان ارسال کرده، با این نهاد همراه بوده، گفت: “شورا تلاش کرده است نظرات و لوایح شهرداری را با اصلاحات و افزودن بعضی قیود مصوب کند تا آسیبی در روند خدمت رسانی این دستگاه به شهروندان وارد نشود”.

این مسئول همچنین به نقاط قوت مدیریت شهری کرج در دوره ششم پرداخت و اذعان کرد: “حوزه‌های حمل و نقل عمومی و ریلی، عمران شهری، سلامت اداری و مدیریتی از بخش‌هایی بوده که مجموعه توانسته عملکرد شایسته‌ای را از خود به جا بگذارد”.

علیرضا رحیمی گفت: توجه به محلات کمتربرخوردار در سطح کل شهر نیز جزو موارد ویژه و برجسته در این دوره مدیریت شهری است که اجرای طرح‌های مختلف محله‌محور و افتتاح و بهره‌برداری از آنها را در طول دوره شاهد بوده‌ایم.

عضو شورای اسلامی شهر این اقدامات را در راستای عدالت‌محوری و توزیع متوازن امکانات عنوان کرد و ادامه داد: یکی از مهمترین وظایف ما به عنوان نمایندگان همه اقشار مردم در شورای شهر تلاش برای ایجاد توازن و عدالت در نقاط مختلف شهر است تا فاصله طبقاتی حاکم بر مناطق روزبه‌روز کاهش یابد.

وی تاکید کرد: “صرف سکونت در مناطق بالا و پایین شهر نباید مانع از دسترسی به امکانات باشد و همه شهروندان باید بتوانند از دسترسی‌های یکسانی به منابع و امکانات شهری برخوردار شوند. البته که تا رسیدن به این خواسته زمان زیادی داریم امّا باید در این مسیر حرکت کرده و با پرداختن به محلات کم‌برخوردار روزبه‌روز از فاصله بین مناطق، بکاهیم”.