۶۰۰ هکتار جنگل‌کاری در کرج برای جلوگیری از ریزگردها

0
51

هزار و یک شهر- رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج؛ عباس زارع در آیین افتتاح پروژه‌های زیست‌محیطی کرج که روز شنبه انجام شد، بابیان اینکه رویکرد شورای پنجم نسبت به محیط‌زیست شهر نمایان است، گفت: کمیته محیط‌ زیست و سلامت در این دوره از شورای شهر تشکیل‌ شده است.

او با بیان اینکه بالغ‌ بر دو هزار میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف با نگاه زیست‌محیطی سرمایه‌گذاری شده است، گفت: یکی از چالش‌های دوره پنجم از سال ۹۶، تشدید میزان آلایندگی‌های محیط شهری همچون، آلودگی هوا، خاک، آب‌های سطحی و غیره بود که به‌خوبی به آن پرداخته شد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج مهم‌ترین اقدام مدیریت شهری در همان ابتدای دوره پنجم را تأکید بر احداث قطار شهری اعلام کرد و گفت: این پروژه، پروژه‌ای زیست‌محیطی است که می‌تواند در کاهش آلایندگی‌ها تأثیر داشته باشد؛ خوشحال هستیم که این پروژه علی‌رغم تورم و گرانی‌های موجود در بازار پیشرفت خوبی داشته است.

زارع با بیان اینکه اتوبوس‌های فرسوده شهر یکی از موارد آلایندگی زیست‌محیطی بود که با اقدام مدیریت شهری نوسازی شدند، گفت: مصوبه‌های مختلفی در کمیسیون ماده ۲۰ همچون پروژه کاهش میزان مصرف برق در ساختمان‌های شهرداری، جمع‌آوری روان آب‌ها برای کاشت فضای سبز و غیره ازجمله این اقدامات بوده است.

او بابیان اینکه مدیریت شهری کرج حدود ۶۰۰ هکتار جنگل‌کاری انجام داده است، گفت: مهم‌ترین پدیده‌های ریزگردی را در جاده حلقه‌دره داشتیم که در آن جنگل‌کاری گسترده‌ای انجام شد.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج بابیان اینکه کرج تنها شهری است که سه مرکز تصفیه‌خانه فاضلاب دارد، گفت: همچنین هوشمندسازی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در جهت کاهش توقف خودروها یکی دیگر از این موارد است.

زارع با بیان اینکه حلقه دره امروز با چهار سال پیش بسیار متفاوت است، گفت: پروژه‌های متعددی در راستای کاهش آلایندگی زباله‌ها و بازیافت آن‌ها و جمع‌آوری شیرابه‌ها انجام‌شده که شایسته تقدیر است.

او با بیان اینکه عنوان محیط‌ زیست در ساختار شهرداری واردشده است، گفت: علی‌رغم فعالیت‌های این دوره، نگرانی‌های جدی در خصوص آلایندگی‌ها در کرج وجود دارد که باید مدیریت شهری به آن‌ها بپردازد.