برگزاری پویش نجات قطره‌ها ویژه‌ ماه محرم با شعار “آب حرمت دارد”

0
113

هزار و یک شهر – با توجه به قرارگیری در آستانه ایام محرم و با توجه به قرار گرفتن در ماه تابستان که کشور با اوج تنش آبی روبه‌‌روست، موضوع “آب” می‌تواند تاثیری دوچندان جهت فرهنگسازی مصرف بهینه آب در میان شهروندان داشته باشد.

در متون ادبی آب نماد علم، حیات، پاکی و روشنی است و در متون عرفانی، این عنصر معناهای عمیق‌تری دارد و نماد طهارت درونی، حیات جاوید و انوار و تجلیات الهی می‌شود.

در این راستا نظر به اهمیت تعمیق پیوند ذهنی و قلبی مردم با این ایام و توجه به گسترش آموخته‌های مکتب عاشورایی، در سایه رسالت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز در حیطه مسئولیت‌های اجتماعی و اجرای برنامه‌های هدفمند از سوی پایگاه خبری هزار و یک شهر در مسیر فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب، “پویش نجات قطره‌ها” برای گروه هدف کودک و نوجوان استان البرز در محل استقرار موکب هیات محبان اهل محمد(ص) اتاق بازرگانی البرز برگزار می شود.

این اقدام نمادین، در راستای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب در دهه اول محرم و در قالب پنج رویداد برگزار خواهد شد تا مردم به موضوع آب، اهمیت آن در زندگی کنونی و حفظ آن برای نسل‌های آتی، حساس شوند و  قدری به دورنمای تاریکِ زندگی آینده بدون آب، تأمل کنند.

کودکان و نوجوانان می‌توانند در تاریخ‌های ۱۷، ۲۰، ۲۲، ۲۴ و ۲۶ تیرماه از اذان مغرب به بعد، با حضور در غرفه‌ نقاشیِ موکب هیات محبان آل محمد (ص) واقع در بلوار ارم، نبش خیابان ۱۰۰ غربی، علاوه بر شرکت در کارگاه آموزش شهروندی با محوریت صرفه‌جویی در مصرف آب، همراه با سایر کودکان به نقاشی بپردازند و سپس جایزه بگیرند.

لازم به ذکر  است، شرکت سهامی آب منطقه‌اي استان البرز و شركت رنگ نيپون از همکاران کلیدی پویش نجات قطره‌ها هستند و تاکنون ۶۵ پویش در سطح مدارس، فرهنگسراها، بوستان‌ها و مهدهای کودک برگزار شده است.