فرهنگسازی یک شبه جواب نمی‌دهد

0
131

معصومه سلطانی-فرهنگسرای مهر جوان، روز ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳، میزبانِ پویش نجات قطره‌ها بود و كودكان پس از برگزاری کارگاه آموزشی و نقاشی روی کاغذ با موضوع محیط زیستی، به نقاشی دیواری پرداختند.

عباسعلی کیخایی؛ مدیر روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان البرز نیز گفت: “کودکان با فطرت پاک و ذهن کنجکاو خود، مستعد یادگیری و پذیرش آموزه‌های جدید هستند.”

او ادامه داد: “فرهنگسازی، یک فرآیند مداوم و مستمر است. این وظیفه‌ای نیست که یک شبه انجام شود، بلکه نیازمند تلاش و تعهد دائمی از سوی نهادها، والدین، مربیان و سایر افراد جامعه است. با صبر و حوصله، عشق و تعهد، می‌توانیم بذرهایی بکاریم که به نهال‌هایی تنومند و ثمربخش تبدیل خواهند شد و آینده‌ای روشن و درخشان را برای کودکانمان و نسل‌های آینده رقم خواهند زد.”

کیخایی در پایان گفت: “با همین رویکرد، از سال ۱۴۰۱ به طور مستمر، پویش نجات قطره‌ها را در سطح محلات استان البرز برگزار می‌کنیم تا با پیگیریِ مداوم، قدمی هرچند کوچک در راستای فرهنگسازی واقعی و تاثیرگذار برداریم.”

نسترن کیوان‌پور؛ مدیر اجرایی پویش نجات قطره‌ها نیز گفت: “این پویش به همت پایگاه خبری هزار و یک شهر، شرکت رنگ نیپون و شرکت آب منطقه‌ای البرز برگزار می‌شود و تلاش می‌کند با مخاطب قرار دادن کودکان و مادران، تاثیرگذاری فرهنگی مسائل محیط زیستی را دوچندان کند.”

او افزود: “حفظ منابع آبی، به‌ویژه در شرایط کنونی که با چالش جهانی کمبود آب مواجه هستیم، رسالتی همگانی است. فرهنگسازی در این زمینه، از جمله آموزش و تشویق کودکان به رفتارهای دوست‌دار محیط زیست، نقشی کلیدی در تضمین آینده‌ای پایدار برای نسل‌های آینده ایفا می‌کند. با تعهد و تلاش می‌توانیم فرهنگ حفاظت از محیط زیست را در نسل‌های آینده نهادینه کنیم و به حفظ این کره خاکی برای نسل‌های آتی کمک کنیم.”