کودکان کار و خیابان؛ سفیران فرهنگ مصرف بهینه آب

0
64

ندا قربانی– روز دهم مردادماه ۱۴۰۳، مرکز گروه فرهنگی اجتماعی کیانا برای دومین بار میزبان پویش نجات قطره‌ها بود؛ البته شعبه محمدشهر کیانا(ساختمان شماره ۱) دی‌ماه ۱۴۰۲ بستری برای برگزاری پویش نجات قطره‌ها فراهم کرده بود تا کودکان کار و خیابان به عنوانِ سفیران آب به فرهنگسازی مصرف بهینه آب کمک کنند.

نسترن کیوان‎پور، مدیر اجرایی پویش نجات قطره‌ها گفت: “گروه فرهنگی و اجتماعی کیانا یکی از نهادهای مهم و تاثیرگذاری است که سال‌هاست برای ساماندهی و تحصیل کودکان کار و خیابان استان البرز در حال فعالیت است. خوشبختانه طی رایزنی با مدیر مجموعه تصمیم گرفتیم پویش نجات قطره‌ها را که علاوه بر موضوع فرهنگسازی، توجه ویژه‌ای به کودکان نیز دارد، در ساختمان‌های شماره یک و دو این مرکز برگزار کنیم.”

مدیر مسئول پایگاه خبری هزار و یک شهر افزود: “کودکان کار و خیابان نیز مانند سایر کودکان، دارای حقوق انسانی هستند و حق دارند از کودکی خود لذت ببرند، تحصیل کنند و در محیطی امن بزرگ شوند. کار در سنین پایین، کودکان را در معرض آسیب‌های جسمی، روحی و اجتماعی بسیاری قرار می‌دهد که می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای آن‌ها داشته باشد.”

کیوان‌پور گفت: “به همین دلیل تلاش می‌کنیم تا با حمایت‌ها و همکاری شرکت رنگ نیپون و شرکت آب منطقه‌ای استان البرز به عنوان همکاران کلیدی این کمپین، علاوه بر رسالت فرهنگسازی صرفه‌جویی در مصرف آب، فضایی شاد و کودکانه برای این قشر فراهم کنیم.”

بنیان‌گزار پویش نجات قطره‌ها در پایان گفت: “یکی از مهم‌ترین اهداف ما در برگزاری این برنامه‌ها، احترام گذاشتن به کودکان است. آن‌ها را فارغ از موقعیت اجتماعی خانواده و قشری که متعلق به آن هستند، به عنوان انسان‌های برابر با خود در نظر می‌گیریم، نیازهای آنان را به رسمیت می‌شناسیم و به احساسات آن‌ها توجه می‌کنیم.”