افتتاح چهار بوستان و یک پروژه تعریض جاده‌ای به همت مدیریت شهری کرج

0
68

هزار و یک شهر- به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج، مراسم افتتاح پروژه تعریض خط ۴ حصار، فاز اول بوستان نیلوفر با اعتبار ۳۱۴ میلیارد ریال درمنطقه شش، بوستان کوهپایه با اعتبار ۵۱۶ میلیارد ریال در منطقه هشت و بوستان دریا با اعتبار ۱۱۳ میلیارد ریال در منطقه ۱۰ به صورت همزمان و آنلاین روز یکشنبه دهم مهرماه ۱۴۰۱ در باشگاه میلاد شهرداری کرج برگزار شد.

علی قاسم‌پور؛ رئیس شورای شهر کرج تاکید کرد:
عدالت محوری؛ اولویت اصلی شورای ششم

رییس شورای اسلامی شهر کرج گفت: کار احداث ۳۰ بوستان فرهنگی و تفریحی طی ماه‌های اخیر در مناطق مختلف کرج کلید خورده که به تدریج تا پایان امسال به بهره برداری می رسند.

علی قاسم پور  ادامه داد: امسال در  شورای شهر یکی از موضوعاتی که در بودجه ۱۴۰۱ به صورت تباصر و تکلیفی  به شهرداری کرج ابلاغ شد، احداث ۳۰ بوستان بود که برای هر منطقه سه پارک محله‌ای در نظر گرفته شد.

رییس شورای اسلامی شهر کرج بیان کرد: از ابتدای سال جاری تا امروز ۱۵ بوستان به بهره برداری رسیده که تلاش می‌شود ۱۵بوستان دیگر تا پایان سال تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.

 قاسم پور گفت: امروز شهروندان انتظار دارند که خدمات در محل زندگی آن‌ها نمود عینی داشته باشد و برهمین اساس عملکرد مدیریت شهری را از درب منزل خود قضاوت می‌کنند.

او خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های شورای ششم شهر کرج نگاه ویژه به مناطق کمتر برخوردار و عدالت ‌محوری است که منطقه حصار از جمله این مناطق به شمار می‌رود.

این مسئول با اشاره به اینکه خدمت رسانی به مناطق محروم و کم برخوردار در اولویت‌ مدیریت شهری و تاکید شورای ششم است، افزود: مهم‌ترین ویژگی توزیع بودجه اثر بخشی آن است و مولفه‌هایی همچون اثر بخشی، برخورداری همه اقشار از این اعتبار و حل کردن مشکلات مردم با برنامه ریزی منسجم و هدفمند ممکن می‌شود.

قاسم پور تاکید کرد: برای بهبود زندگی در مناطق کم برخوردار کرج هدف‌گذاری کرده‌ایم و شورای ششم به این امر خواهد پرداخت.

منوچهر غفاری؛ سرپرست شهرداری کرج خبر داد:
تحقق وعده افتتاح ۳۰ پارک محله‌ای تا پایان سال

سرپرست شهرداری کرج گفت: پروژه تعریض خط ۴ حصار هم کارکرد درون شهری دارد و هم به کاهش ترافیک حاشیه شهر و انتقال مسافران از تهران به جاده چالوس کمک می‌کند. پروژه تعریض خط ۴ حصار از سه سال گذشته آغاز شده است.

منوچهر غفاری گفت: این پروژه هم کارکرد درون شهری دارد و هم به کاهش ترافیک حاشیه شهر و انتقال مسافرین از تهران به جاده چالوس کمک می‌کند.

این مسئول با اشاره به اعتبار تخصیص یافته برای تعریض خط ۴ حصار توضیح داد: برای این پروژه ۵۵۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

سرپرست شهرداری کرج ادامه داد: توسعه پارک‌ها در مقیاس محله یکی دیگر از ماموریت‌های مجموعه مدیریت شهری است، تاکنون ۱۵ پارک به بهره برداری رسیده و تا پایان سال وعده افتتاح ۳۰ پارک محقق خواهد شد.

غفاری افزود: همه توان و تلاش همکاران خوب من در مجموعه مدیریت شهری رفع نیازها و جامه عمل پوشاندن به مطالبات شهروندان است و باید بپذیریم بسیاری از مطالبات آنها از سال‌های گذشته باقی مانده است.

او گفت: کرج با سایر شهرها متفاوت است و توسعه بسیار شتاب زده‌ای داشته وهمین باعث بروز مشکلاتی در مناطق مختلف آن شده است ولی با این وجود در دو دهه گذشته اتفاقات خوبی در این کلانشهر رخ داده است.

سرپرست شهرداری کرج با اشاره به دلایل عدم آغاز پروژه‌های عمرانی از ابتدای سال جاری، گفت: ۷۵ درصد بودجه عمرانی تعهد شده اما درصد جذب با کندی صورت گرفته که تلاش می‌کنیم این ضعف در شش ماهه دوم سال برطرف شود. در سه ماه ابتدایی سال به دلیل مشکلات موجود در سامانه ستاد بخشی از کار عقب افتاد.

او تاکید کرد: همه مطالبات شهروندان صرفا در حوزه عمرانی نیست، معضلات ترافیکی و انجام طرح‌های فرهنگی از دیگر خواسته‌های مهم شهروندان است که باید برای آنها چاره‌ای اندیشید و در این حوزه‌ها هم اقدامات موثری صورت داد.