با اقدامات ساده و روزمره به جنگ تنش آبی برويم

0
84

هزار و يك شهر- پویش نجات قطره‌ها روز هفتم تیرماه ۱۴۰۳ در فرهنگسرای مهر واقع در کوی فرهنگ مهرشهر برگزار شد و كودكان فرهنگسرا پس از شرکت در کارگاه به نقاشی دیواری پرداختند.

شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: “مسائل زیست‌محیطی و حفظ منابع آبی از جمله مهم‌ترین چالش‌هایی هستند که بشریت امروزه با آن روبرو است. این چالش‌ها نه تنها بر کیفیت زندگی ما در حال حاضر تأثیر می‌گذارند، بلکه آینده نسل‌های آینده را نیز به خطر می‌اندازند”.

داود نجفیان گفت: “ما مسئول حفظ منابع سیاره خود برای نسل‌های آینده هستیم که این مسئولیت شامل محافظت از محیط زیست، صرفه‌جویی در منابع و توسعه پایدار است. با بی‌اعتنایی به منابع آبی حاضر، بدترین آینده‌ را برای نسل‌های آینده رقم خواهیم زد که سرشار از چالش‌های زیست‌محیطی جدی خواهد بود”.

او افزود: “هر فرد می‌تواند با انجام اقداماتی ساده به مقابله با تنش آبی کمک کند. اقداماتی شاملِ کاهش مصرف آب، صرفه‌جویی در مصرف آب در زندگی روزمره می‌تواند اثرات بلندمدتِ مطلوبی داشته باشد.”

عباسعلي كيخايي؛ مدير روابط عمومي شركت آب منطقه‌اي البرز نيز به پویش “یک روز بدون آب را تصور کن!” در کشورهای خارجی اشاره کرد و گفت: “در این روز در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزشی و نمایشگاه‌ها به کودکان لزوم احترام به مصرف صحیح آب تأکید می‌شود.”

کیخایی با تأکید بر رویکرد فرهنگسازی شرکت آب منطقه‌ای استان البرز گفت: “طی این سال‌ها تلاش ما بر این بوده که با برگزاری رویدادها و پویش‌های این چنینی، نقش خود را در خصوص فرهنگ‌سازی مصرف بهینه آب، ایفا کنیم و امیدواریم این اقدامات در آینده نیز با قوت و گستردگی بیشتری ادامه یابد.”

آیدا فرهنگ؛ مدیر روابط عمومی شرکت رنگ نیپون گفت: “رنگ های پایه آب نیپون، دوستدار محیط زیست و فاقد بو هستند و همچنین پوشش فوق العاده‌ای نیز دارند.”

او افزود: “دلیل استفاده از رنگ‌های نیپون در پویش نجات قطره‌ها که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارد این است که با استفاده از رنگ‌های پایه آب نیپون و جایگزین کردن آن به جای رنگ‌های پایه حلال، می‌توان از سلامت خود و محیط زیست محافظت کرد”.

پویش نجات قطره‌ها با هدف فرهنگسازی مصرف آب در قالب نقاشی دیواری برای گروه سنی کودکان و نوجوانان به همت پایگاه خبری هزار و یک شهر، شرکت آب منطقه‌ای استان البرز و شرکت رنگسازی نیپون برگزار می‌شود.