تفاهم نامه همکاری میان ۴ کمیسیون گردشگری اتاق‌های بازرگانی ایران، البرز، اصفهان و قم

0
128

حضور رئیس اتاق بازرگانی البرز در اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران

هزار و یک شهر– رئیس اتاق بازرگانی البرز در آئین اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران گفت: در این رویداد و به منظور بسط و گسترش روابط و تعاملات بین حوزه‌ای تفاهم‌نامه همکاری میان کمیسیون‌های گردشگری ایران، البرز، اصفهان و قم امضاء شد.

در آخرین روز و اختتامیه هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران، پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز با همراهی رئیس کمیسیون گردشگری و مدیر روابط عمومی اتاق بازرگانی البرز و در حضور مهدی عبدیان رئیس اتاق بازرگانی قزوین از پاویون استان البرز و پاویون نمایشگاهی اتاق های بازرگانی کشور بازدید کردند.

در ادامه نیز بازدید مشترکی توسط روسای اتاق بازرگانی البرز، قزوین و آبادان از غرفه‌ نمایشگاهی اتاق بازرگانی ایران و اتاق های استانی انجام شد.

در حاشیه این بازدید و به منظور همفکری و گسترش سرمایه‌گذاری‌ها در صنعت گردشگری و پیشیبرد همکاری‌های علمی و پژروهشی و ایجاد ارتباط و تعامل بین‌حوزه‌ای در این رابطه، تفاهم نامه همکاری میان کمیسیون‌های گردشگری اتاق‌های بازرگانی ایران، البرز، اصفهان و قم به امضاء رسید.

در رابطه با امضاء این تفاهم‌نامه، پرهام رضایی رئیس اتاق بازرگانی البرز بیان کرد: با توجه به انعقاد این تفاهم نامه و از طرفی ظرفیت‌هایی که کمیسیون‌های گردشگری ایران، البرز، اصفهان و قم به عنوان امضا‌ء کننده آن می‌توانند ایجاد کنند، شاهد فصل مشترک تازه‌ای از اقدامات سازنده در حوزه گردشگری کشور خواهیم بود‌.

رئیس اتاق بازرگانی البرز تاکید کرد: در برنامه‌ها و سرفصل های کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق البرز در سال ۱۴۰۳ چشم‌اندازهای توسعه ای مهمی را در این حوزه مدنظر قرار خواهیم داد.

وی با اشاره به حضور قابل توجه فعالان بخش خصوصی حوزه گردشگری و صنایع دستی عضو اتاق بازرگانی البرز در پاویون استانی راه اندازی شده توسط اداره کل میراث فرهنگی و بخش خصوصی البرز در هفدهمین رویداد بین‌الملی گردشگری تهران گفت: امسال مشارکت کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی البرز در غرفه نمایشگاهی اتاق بازرگانی ایران در این رویداد، نشان از حضور پر رنگ تر فعالان بخش خصوصی استان برای درخشش در نمایشگاه‌های مهم بین‌امللی حوزه گردشگری دارد.

وی ادامه داد: بخش قابل توجهی از هنرمندان بخش خصوصی حوزه گردشگری صنایع دستی البرز که در این نمایشگاه حضور دارند، دارای محصولات نشان ملی هستند و در زمینه راه‌اندازی مراکز اقامتی از جمله هتل ها و بوم‌گردی‌ها برای البرز افتخارآفرین بوده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی البرز با اشاره به استقبال خوب بازدیدکنندگان از این رویداد بین المللی گردشگری پایتخت در سال ۱۴۰۲ گفت: امیدواریم که در سال‌های آینده تدابیری اندیشیده شود تا شاهد حضور هر چه بیشتر مهمانان و بازدیدکنندگان خارجی از این رویداد باشیم؛ زیرا هر نقطه از ایران ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه گردشگری و صنایع دستی دارد که در جذب گردشگر بسیار موثر است.

در ادامه شهاب علی عرب نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی ایران بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران شاهد شاخص‌ترین حضور اتاق‌ بازرگانی ایران و
مشارکت و حمایت اتاق های استانی به ویژه البرز و اصفهان بودیم.

وی با اشاره به استقبال خوب مهمانان هفدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی گردشگری تهران از غرفه‌ اتاق‌های بازرگانی گفت: در این نمایش فرصتی پیش آمد تا تفاهم‌نامه همکاری میان کمیسیون‌ گردشگری اتاق ایران و ۳ کمیسیون گردشگری استانی امضاء شود.

وی با اشاره به گفت‌وگو و مذاکراتی که پیرو همکاری میان کمیسیون گردشگری اتاق ایران با مناطق آزاد انزلی و چابهار در جریان برگزاری هفدهمین رویداد بین‌المللی گردشگری کشور انجام شد، گفت: در قالب این مشارکت‌ها قرار است اقدامات مناسب در راستای توسعه گردشگری در نقاط مختلف کشور و حل مشکلات فعالان بخش خصوصی در این عرصه برداشته شود.

نائب رئیس کمیسیون گردشگری اتاق ایران با توجه به گستره فعالیت این مجموعه در راستای تقویت حضور موفق بخش خصوصی کشور در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی خارج از کشور بیان کرد: در سطح استانی نیز اتاق های بازرگانی به نمایندگی از اتاق ایران می‌توانند ابزارهای مناسب برای معرفی و هم‌پوشانی رویدادهای گردشگری و صنایع دستی دیگر نقاط کشور را هم فراهم کنند.

اسدالله کردزنگنه رئیس اتاق بازرگانی آبادان نیز در این بازدید عنوان کرد: هدف از حضور در چنین رویدادهایی معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشور در سطح منطقه و فراتر از آن است که در این رابطه اتاق‌های بازرگانی ایران و استان‌ها نقش مهمی داشته‌اند.