پویش نجات قطره‌ها؛ مهمانِ “رویداد پُل”

0
28

ندا قربانی– پانزدهمین رویداد پُل با حضور چهره‌های شاخص حوزه کودک و نوجوان، ۱۸ مهرماه ۱۴۰۳ در محل کانون رشد خلاق کودک و خانواده برگزار شد. در این رویداد، “رویا شهزاد دولت‌شاهی”؛ فعال اجتماعی حوزه کودک، و “نگاه سرخیل”؛ حقوق‌دان و فعال اجتماعی، به گفت‌وگو درباره چالش‌های پیش روی کودکان، اهمیت آموزش و فرهنگ‌سازی در زندگی کودکان پرداختند. در بخش صندلی ایده‌ها نیز “نسترن کیوان‌پور”، بنیان‌گذار پویش نجات قطره‌ها به صحبت در خصوص این کمپین پرداخت.

در بخش نخست این رویداد، رویا شهزاد دولت‌شاهی و نگاه سرخیل به بررسی ابعاد مختلف حقوق کودک، آسیب‌های اجتماعی تهدیدکننده کودکان و راهکارهای مقابله با این آسیب‌ها به صورت اجمالی پرداختند. دولت‌شاهی با تأکید بر اهمیت آموزش و پرورش در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، بر لزوم ایجاد محیط‌های امن و حمایتی برای کودکان تأکید کرد. سرخیل نیز با نگاهی حقوقی به موضوع کودک، به بررسی قوانین و مقررات حاکم بر حقوق کودکان و چالش‌های اجرایی آن‌ها پرداخت.

در ادامه‌ی این رویداد، کتاب «دو سرباز» نوشته “دیوید کالی” با ترجمه “طاهره آدینه‌پور” معرفی شد. این کتاب که با تصویرگری زیبای “سرژ بلوک” همراه است، داستانی آموزنده برای کودکان است. پریسا فرخ، معرفی‌کننده این کتاب، به اهمیت کتابخوانی در رشد کودکان و نوجوانان اشاره کرد.

در بخش سوم رویداد، نسترن کیوان‌پور با ارائه کلیپی از فعالیت‌های پویش نجات قطره‌ها، به معرفی این کمپین پرداخت. او توضیح داد که این پویش با هدف فرهنگ‌سازی مصرف آب در بین کودکان و نوجوانان، از طریق نقاشی دیواری و سایر فعالیت‌های هنری، اجرا می‌شود.

کیوان‌پور بر اهمیت مشارکت کودکان در تصمیم‌گیری‌های مرتبط با محیط زیست تأکید کرد و از مهدی تیزویر، فرشته حسین‌زاده، شیوا سعادت، مونا ملائی و زهره انصاریون؛ دوستانِ کانون رشد خلاق، به دلیل حمایت از پویش نجات قطره‌ها تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است این رویداد با ایده‌پردازی نسترن کیوان‌پور با همکاری شرکت آب منطقه‌ای استان البرز و شرکت رنگ نیپون برگزار می‌شود.

پانزدهمین رویداد پُل پس از قدردانی از مدعوین و ایجاد فضای گپ و گفت به پایان رسید. این رویداد تلاش دارد تا با تمرکز بر مسائل کودکان و نوجوانان، فرصتی ارزشمند برای تبادل نظر و ارائه راهکارهای نوآورانه برای بهبود زندگی کودکان فراهم کرده و بر نقشِ جامعه مدنی و فعالان در حمایت از حقوق کودکان و ارتقای سطح آگاهی جامعه تأکید کند.

عکس‌ها: مونا ملائی