نهادینه سازی فرهنگ مصرف بهینه آب در کودکان با شعار “آب حرمت دارد”

0
49

لیلا خانی نژاد –  با شروع شب اول محرم هیئت محبان آل محمد (ص)  فعالیت خود را با ایجاد غرفه های مختلف فرهنگی و هنری و با اجرای نقاشی کودکان در خصوص مصرف بهینه آب برگزار کرد.

این هیئت به همت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز در راستای انجام مسئولیت اجتماعی در ایام محرم برپاست و غرفه‌ای را نیز به پویش نجات قطره‌ها اختصاص داده است.

رجحان سزاور؛ مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای البرز با حضور در هیئت عزاداری گفت: “برای فرهنگ سازی در میان کودکان در قالب پویش نجات قطره ها با عنوان “آب حرمت دارد” در خدمت کودکان عزیز هستیم تا نقاشی بکشند و با حرکتی نمادین سعی کنیم تا بچه ها قدر آب را بیشتر بدانند و در مصرف بهینه آن تلاش کنند”.

سزاوار تاکید کرد: “اصلی ترین بخش فرهنگ سازی در سنین کودکی است تا این فرهنگ نهادینه شود، اما جامعه هدف ما گسترده تر از کودکان است.”

این مسئول خاطر نشان کرد که در بخش بانوان نیز این طرح اجرا شده و تلاش ما اجرای این برنامه در بخش کشاورزی است که بیشترین هدررفت آب را به خود اختصاص داده است.

سزاوار گفت: “در نظر داریم با کمک بانوان کشاورز حرکتی مهم انجام دهیم تا شاهد کاهش هدررفت آب در این حوزه مهم باشیم. به این منظور هم تفاهم نامه ای در بخش بانوان کشاورز انجام خواهد شد تا این موضوع به صورت کامل پیگیری شود.”

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه ای البرز افزود: “با امضای تفاهم نامه ای که با جهاد کشاورزی امضا می شود در بخش کشاورزی هم تعامل ایجاد می شود و با کمک سمن ها به آن ورود پیدا می کنیم.”

گفتنی است هیئت محبان آل محمد(ص) تا روز دهم محرم برپاست و غرفه پویش نجات قطره‌ها که روز هفدهم تیرماه مصادف با اول ماه محرم میزبان کودکان بود، روزهای ۲۰، ۲۲، ۲۴ و ۲۶ نیز به نقاشی مشارکتی روی بوم اختصاص خواهد یافت.

پویش نجات قطره‌ها به همت پایگاه خبری هزار و یک شهر، شرکت رنگ نیپون و شرکت آب منطقه‌ای استان البرز از تیرماه ۱۴۰۱ در حال برگزاری در محلات و مدارس مختلف است.