شورای شهر کرج دخالتی در انتخاب گزینه و نحوه اجرای پروژه میدان جمهوری ندارد

0
78

هزار و یک شهر- دبیر دوم و رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر کرج گفت: در خصوص پروژه زیرگذر جمهوری و اینکه کدام یک از سناریوهای محتمل اجرایی می‌شود، باید گفت که شهردار در جلسه رسمی شورا تاکید کرد که پروژه را بر اساس صلاحدید و تشخیص فنی خود آغاز می‌کند.

مهدی حاجی‌قاسمی صبح روز یکشنبه ۵ بهمن ۹۹ در حاشیه پنجاهمین جلسه کمیسیون عمران شورای شهر کرج گفت: در لایحه‎ای که در جلسه امروز کمیسیون با حضور نمایندگان شهرداری و کارشناسان فنی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت، شهرداری هفت گزینه جدید برای چگونگی اجرای پروژه میدان جمهوری ارائه کرده بود که توضیحات و پیشنهادات استماع شد و دیدگاه‌های مختلف نیز مطرح شد.

او افزود: کمیسیون عمران در خصوص نحوه اجرای پروژه چه در جلسه امروز و چه در گذشته مصوبه‌ای نداشته است و شهرداری کرج مکلف است با رعایت اسناد فرادستی، طرح‌های جامع و تفصیلی و طرح جامع حمل و نقل و ترافیک نسبت به تصمیم‌گیری همه‌جانبه و اجرای بهترین گزینه اقدام کند. همان‌طور که شاهد بودیم شهردار در جلسه رسمی شورا به صراحت گفت که با صلاحدید و تشخیص فنی خود برای چگونگی ادامه پروژه تصمیم‌گیری می‌کند و مسئولیت آن را نیز می‌پذیرد.

او ادامه داد: از برآیند صحبت‌های نمایندگان شهرداری و کارشناسان فنی چنین استنباط شد که تاکید آنها بر انجام کامل مطالعات زیست‌محیطی، فرهنگی و اجتماعی و توجه به طرح‌های جامع و تفصیلی و الزامات قانونی است و بار دیگر تاکید می‌شود که کمیسیون عمران هیچ مصوبه خاصی در خصوص انتخاب گزینه نداشت.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر کرج گفت: کمیسیون عمران همچون سایر دلسوزان نگاه حمایتی نسبت به حفظ فضای سبز و درختان دارد و بر اجرای پروژه‌های عمرانی با کمترین مخاطرات زیست‌محیطی تاکید کرده است و در خصوص پروژه میدان جمهوری نیز حساسیت لازم را داریم و امیدواریم شهرداری گزینه‌ای را اجرایی کند که ضمن کمک به بهبود تردد خودروها، دغدغه‌های موجود را نیز مد نظر قرار دهد.