پیگیری اجرای ۱۰۸ پروژه ساخت ابنیه و بهسازی آسفالت توسط اداره کل راهداری استان البرز

0
55

اصحاب رسانه از پروژه‌های راهداری البرز بازدید کردند

هزار و یک شهر- اصحاب رسانه البرز روز دوشنبه ۱۶ مردادماه ۱۴۰۲، به همراه مدیرکل اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای البرز از پروژه‌های دس دست اجرا و فرآیند لق‌گیری سنگ‌ها در محور جاده چالوس، بازدید کردند.

به گفته علی زندی‌فر، ۱۰۸ پروژه ساخت ابنیه،  و بهسازی و آسفالت در راه‌های استان البرز با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۳۸۰ میلیارد تومان در دست اجراست.

او ادامه می‌دهد: متاسفانه آسفالت برخی محورهای مواصلاتی استان بین ۳۰ تا ۴۰ سال عمر دارد و نیازمند بهسازی و مرمت است. به همین دلیل در حال حاضر کارگاه‌های بهسازی آسفالت در راه‌های استان فعال است و بهسازی بر اساس اولویت انجام می‌گیرد.

زندی‌فر به کمبود پایانه‌ها مسافری در استان البرز نیز اشاره کرد و گفت که یک پایانه به نسبت جمعیت بالا و روزافزون استان البرز، پاسخگو نخواهد بود.

او افزود: “دو پایانه موقت در حال حاضر در استان فعال است که بخشی از کمبودها جبران شود اما جانمایی برای احداث سه پایانه جدید نیز انجام شده است.”

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز گفت: “در کنار مشکل کمبود پایانه، البرز با کمبود اتوبوس برون‌شهری هم مواجه است و در حال حاضر جابه‌جایی مسافران استان تنها با ۲۸ دستگاه اتوبوس انجام می‌شود که برای رفع این کمبود، تعدادی اتوبوس از سایر استان‌ها در البرز به کار گرفته شده است.”

او در بخشی دیگر از سخنان خود گفت: “متاسفانه در قسمت‌هایی از محدوده آزادراهی گاه ورود عابران پیاده به خصوص متکدیان و دستفروشان دیده می‌شود که سبب افزایش تلفات شده است. جهت پیشگیری از این حوادث بخش زیادی از حریم آزادراهی استان به‌ویژه در محدوده کلانشهر کرج حفاظ‌کشی شده است.”