وقتی چند تا گلدان به یک کوچه رنگ و زندگی می‌دهد

0
69

هزار و یک شهر- ماجرا از آن جا شروع شد که بچه‌های دفتر تسهیل‌گری اوقافی‌ها در گروهِ تلگرامی محله(بانوان پیشرو) یک فیلم از زیباسازی محله‌ای در تهران به اشتراک گذاشتند. همان‌طور که می‌دانید در سال‌های اخیر با توجه به رویکرد اجتماعیِ دست‌اندرکاران مداخله در احیای بافت فرسوده، اقدامات جالبی در راستای ارتقای حیات اجتماعی محلات انجام شده است.

این اقدامات شاید به نظر چندان چشم‌گیر و بزرگ نباشد اما باور کنید تاثیرِ شگرفی بر شهروندانی می‌گذارد که سال‌هاست محل زندگی‌شان لقبِ بافت فرسوده را یدک کشیده است.

خانم‌های اوقافی‌ها دوست دارند محله‌شان زیباتر شود. برای همین هم تعدادی از آن‌ها اعلام آمادگی کردند که کوچه‌هایشان پایلوتِ زیباسازی‌های محیطی شود.

کوچه‌ی عرفانی در خیابان دستغیب غربی یکی از این کوچه‌هاست که با بررسی‌های دفتر، هم تمیزی‌اش هم مشارکت ساکنان کوچه تأیید شد. اینکه مطمئن باشیم که بعد از انجامِ هر اقدامی، اهالی هم مشارکت می‌کنند موضوعِ مهمی است و اهالی کوچه‌ی عرفانی به طور مرتب به محل زندگی‌شان رسیدگی می‌کنند؛ اگر سری به این کوچه بزنید قطعا متوجه خواهید شد.

معصومه شیخ‌ها؛ مدیر دفتر خدمات توسعه و بهسازی محله‌ی اوقافی‌ها می‌گوید: «تصمیم گرفتیم زیباسازی کوچه‌ی عرفانی را از نصب گلدان‌ شروع کنیم؛ گلدان‌های که البته با خلاقیتِ بچه‌های دفتر، از لاستیک‌های بلااستفاده تهیه شده است. درخواست به واحد فضای سبز منطقه ۷ شهرداری کرج ارائه شد و با حضور کارشناس فضای سبز منطقه و کارکنان تأسیسات، روز یکشنبه هفتم دی‌ماه، عملیات نصب و کاشت ۳۰ گُل در پنج گلدانِ لاستیکی انجام شد.»

مدیر خدمات توسعه و بهسازی محله‌ی اوقافی‌ها گفت که در راستای جلب مشارکت شهروندان در امور محله، سایر ساکنان نیز اگر به نظافتِ کوچه‌ی خود اهمیت بدهند و  چنین اقداماتی برای زیباسازی محل زندگی‌شان بخواهند، درخواستشان بررسی خواهد شد.