بیش از ۱۰ سال زندان برای کروکودیل‌شناس بریتانیایی به جرم تجاوز جنسی به سگ‌ها

0
80

هزار و یک شهر؛ نیلوفر کیوان‌پور- بی‌بی‌سی نوشته که “آدام بریتون”، یکی از برجسته‌ترین کرودکودیل‌شناسان جهان، به دلیل اعتراف به سوءاستفاده جنسی از ده‌ها سگ در استرالیا به ۱۰ سال و ۵ ماه زندان محکوم شد. این پرونده سراسر کشور را شوکه کرده است.

آدام بریتون، یک جانورشناس برجسته که با بی‌بی‌سی و نشنال جئوگرافیک همکاری داشته، به ۵۶ اتهام مرتبط با حیوان‌آزاری و تجاوز جنسی اعتراف کرد. او همچنین به چهار مورد کودک‌آزاری نیز اعتراف کرد.

طبق اعترافاتِ این مرد ۵۳ ساله در دادگاه عالی و دسترسی به فیلم‌هایی از شکنجه حیوانات تا زمان مرگّ آن‌ها، و اشتراک‌گذاری با نام مستعار در فضای مجازی، این زیست‌شناس برجسته محکوم شد.

سوءاستفاده او سال‌ها پنهان مانده بود تا اینکه سرنخی در یکی از ویدئوهایش پیدا شد. بریتون در آوریل ۲۰۲۲ پس از تفتیش ملک روستایی‌اش در داروین دستگیر شد که در آن مستنداتی از سوءاستفاده از کودکان نیز در لپ‌تاپ او پیدا شد.

بخش عمده‌ی جزئیات جنایات بریتون برای انتشار بسیار “وحشتناک” است و قاضی ارشد مایکل گرانت به دادگاه هشدار داد که انتشار مدارک ممکن است باعث “شوک عصبی” جامعه شود.

هنگامی که جزئیات پرونده قرائت می‌شد، برخی از افراد حاضر از دادگاه بیرون رفتند. برخی دیگر از تماشاچیان گریه کردند و به بریتون توهین کردند. او گاهی سرش را پایین می‌انداخت و به دنبال دستمال کاغذی می‌گشت.

قاضی گرانت با توصیف این جرم به عنوان یک عمل “فریبکارانه”، گفت لذت بی‌پرده‌ی بریتون از شکنجه حیوانات نشان‌دهنده یک انحراف روانی بیمارگونه است.

بریتون با احتساب زمان سپری شده، می‌تواند در سپتامبر ۲۰۲۸ واجد شرایط آزادی مشروط شود. او همچنین تا آخر عمر از داشتن هرگونه حیوان خانگی منع شده است.

وکیل بریتون استدلال کرد که جرم او ناشی از یک اختلال نادر است که باعث علایق جنسی شدید و غیرمعمول می‌شود.

وکلای او روز پنجشنبه در دادگاه نامه‌ای از بریتون قرائت کردند که در آن به خاطر “جنایات تحقیرآمیز” خود عذرخواهی کرده بود.

در این نامه آمده است: «من به شدت از درد و آسیب‌هایی که به حیوانات بی‌گناه و در نتیجه به خانواده، دوستان و اعضای جامعه وارد کرده‌ام، پشیمانم.»

او افزود که خانواده‌اش از این موضوع بی‌خبر بوده‌اند و گفت: «من به دنبال درمان طولانی‌مدت خواهم بود و راهی برای رستگاری پیدا خواهم کرد.»