انتقاد عضو شورای شهر کرج از ابهامات درآمد شهرداری از قراردادهای تفکیک زباله

0
178

هزار و یک شهر؛ خانی نژاد – مجتبی حاجی‌قاسمی گفت: “با بررسی درآمد شهرداری مشخص شد که ابهاماتی وجود دارد و درآمد شهرداری از محل قراردادهای تفکیک زباله از مبدا کاهش یافته است”.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج در نطق پیش از دستور صد و چهل و هشتمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج گفت: “کاهش معنادار درآمد شهرداری از قراردادهای جدید تفکیک از مبدا در سازمان مدیریت پسماند دچار ابهام است که درخواست می‌شود شهردار کرج هر چه سریع‌تر به این ابهام رسیدگی کند تا از تضییع حقوق مردم جلوگیری شود”.

حاجی‌قاسمی توضیح داد: “با بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد که در چند ماه اخیر قراردادهای تفکیک از مبدا با کاهش قابل توجه سهم درآمدی شهرداری تمدید شده است به‌طوری‌که درآمد شهرداری از این محل از حدود ۵ میلیارد تومان در ماه به یک میلیارد تومان در ماه کاهش یافته است”.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: “بر مبنای گزارش کارشناسی در حالی که هزینه جمع‌ آوری ۲۲ میلیون کیلوگرم پسماند خشک در سال به ۱۲ میلیارد تومان کاهش یافته است، هزینه‌های پیمانکار به طرز قابل توجهی افزایش یافته است! در عین حال هزینه های محاسبه شده در عمل محقق نشده اما درآمد پیمانکار حاصل شده است”.

رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج افزود: “به کار گیری ۲۲۰ وانت به همراه راننده و دو کارگر به همراه نیروی انتظامی از دیگر مواردی است که هیچ‌یک محقق نشده”.

حاجی قاسمی با توضیح این مطلب که به بهانه حذف چرخ دستی با افزایش دوره‌‌گردها مواجه هستیم گفت که به همین بهانه درآمد شهرداری به دلیل حذف چرخ‌دستی تنها به جیب پیمانکاران این پروژه می‌رود.

دبیر اول شورای اسلامی شهر کرج تأکید کرد: “در برخی مناطق شهرداری ۲۰ میلیارد تومان از پول مردم بدون روند صحیح به حساب پیمانکار پرداخت شده که به صورت مستند در جلسات آتی در این خصوص توضیح خواهم داد”.

مجتبی حاجی‌قاسمی در پایان از شهرداری کرج خواست تا هر چه سریع‌تر به این مورد رسیدگی کند و مانع از هدر رفت سرمایه مردم شود.