مدیرمسئول پایگاه خبری هزار و یک شهر به‌عنوان پژوهشگر برتر حوزه رسانه تقدیر شد

0
73

هزار و یک شهر– آیین اختتامیه نمایشگاه و جشنواره هفته پژوهش استان البرز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی کرج، در حالی برگزار شد که نسترن کیوان پور؛ مدیرمسئول پایگاه خبری هزار و یک شه، عضو خانه مطبوعات البرز و دبیر تحریریه روزنامه پیام آشنا به عنوان پژوهشگر برتر حوزه رسانه تقدیر شد.

آیین اختتامیه نمایشگاه و جشنواره هفته پژوهش استان البرز روز گذشته ۱۹ آذرماه ۱۴۰۱ در سالن شهید سلیمانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج برگزار شد و پژوهشگران برتر استان در حوزه های مختلف تخصصی تقدیر شدند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و دبیر جشنواره هفته پژوهش با بیان اینکه فراخوان برگزاری در آبان ماه اعلام شد گفت: از ۱۴ هزار و ۲۴۴ اثری که به جشنواره ارسال شد و در هفت گروه علمی تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفت، ۶۰ نفر برگزیده شدند که امروز از آن ها تقدیر شد.

او افزود: از کل آثار علمی و پژوهشی، ۳/۵۴ درصد مربوط به پژوهشگران و فناوران و ۷/۴۵ درصد مربوط به دانش‌آموزان و حوزه نمایشگاهی بوده است.

دکتر حسین کلانتری خلیل آباد با بیان اینکه حوزه رسانه امسال به جشنواره پژوهش اضافه شده است، گفت: امیدوارم پژوهشگران برتر استان، رسالت علمی خود را به بهترین نحو در البرز به منصه ظهور برسانند و در راستای ارتقای شاخص های علمی استان کوشا باشند.

او با تشریح برنامه های هفته پژوهش و فناوری استان البرز در سال ۱۴۰۱ و با اشاره به شعار هفته پژوهش استان نیز گفت: شعار هفته پژوهش و فناوری استان البرز در سال ۱۴۰۱، «پژوهش و فناوری مولد، تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین» است.

دکتر کلانتری تأکید کرد: ترویج فرهنگ پژوهش و فناوری در سطح استان و ارتقای جایگاه فعالان این حوزه، تشویق و ترغیب پژوهشگران و فناوران استان به تولید بیشتر علم و فناوری، تبیین وضعیت موجود پژوهش و فناوری برای اشتغال و کارآفرینی در سطح استان، بسترسازی برای تجاری سازی یافته های پژوهشی و فناوری‌های توسعه یافته در سطح منطقه ای و ملی، برقراری ارتباط سازنده میان پژوهشگران و فناوران دستگاه‌های اجرایی، ایجاد فضای تعاملی در استان، عرضه عملکرد های مطالعاتی و تحقیقاتی دانشگاه‌ها، موسسات پژوهشی و دستگاه‌های اجرایی از جمله اهداف برگزاری هفته پژوهش و فناوری در استان البرز بوده است.

او با بیان اینکه آثار ارسالی به جشنواره نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد افزایش داشته است، گفت: تنوع بخشی به خلاقیت، اختراع، ابتکار و نوآوری از مزیت‌های پژوهشی جشنواره امسال در البرز است که آن را به فال نیک می‌گیریم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی البرز گفت: تقسیم غرفه‌ها، برگزاری کارگاه‌های آموزشی و توانمندسازی، انعقاد تفاهم‌نامه‌ها، برپایی تورهای فناوری، راه‌اندازی رادیو نمایشگاه و رسانه نمایشگاه، نظارت و ارزیابی نمایشگاه و برپایی میز خدمت دستگاه‌های اجرایی در محل نمایشگاه نیز توسط پارک علم و فناوری صورت گرفته است. بنیاد نخبگان استان نیز در زمینه معرفی سرآمدان علمی و کارآفرینی و همچنین برپایی اردوی راهیان پیشرفت با ستاد هفته پژوهش و فناوری استان همکاری کرده است.

در این مراسم جمعی از مسئولان استانی حضور داشتند و به برگزیدگان در حوزه‌های مختلف مانند پژوهشگران برتر، مقاله برتر، پایان نامه برتر، کتاب برتر، نشریه برتر، خبرنگار برتر، انجمن علمی برتر، مدیر پژوهش برتر، مرکز رشد برتر، دانشجوی برتر، فرماندار برتر، بخشدار برتر، دهیار برتر، شهردار برتر و خیّر برتر، جوایزی اهدا شد.