احداث ۴ شهر جدید وارد فاز عملیاتی شد 

0
67

هزار و یک شهر – مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید گفت: ایجاد شهرهای جدید مهرگان، گلمان، تابناک و چاه‌مبارک در مرحله ثبت شرکت قرار دارد و وارد فاز عملیاتی شده است.

علیرضا جعفری؛ معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در تشریح سیاست‌های آن شرکت برای ایجاد شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی به منظور تحقق اهداف کلان دولت سیزدهم، گفت: هم‌اکنون بیش از ۷۷ نقطه برای شکل‌گیری شهرها و شهرک‌های مسکونی جدید شناسایی شده و در دستور کار برای ساخت قرار دارد.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اشاره به تقاضای بالای مسکن در سامانه نهضت ملی مسکن و انتظار متقاضیان برای ایجاد ظرفیت‌های جدید در تامین زمین توسط شرکت عمران شهرهای جدید، گفت: بخشی از ماموریت‌های شرکت عمران شهرهای جدید در کنار ساخت مسکن و تامین خدمات روبنایی و زیربنایی برای تامین زمین در شهرهای جدید متمرکز شده است. در همین رابطه نیز ایجاد چهار شهر جدید مهرگان، گلمان، تابناک و چاه مبارک در دستور کار است که با توجه به مصوبه هیات دولت، ثبت شرکت، ساماندهی و اجرای پروژه شهرسازی آن‌ها در برنامه است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ایجاد این چهار شهر جدید هم اکنون در مرحله ثبت شرکت قرار دارد و هم‌زمان موضوع استقرار مجریان این شهرهای جدید در حال پیگیری است.

تعیین ۷۷ نقطه برای شکل‌گیری شهرهای جدید و ساخت شهرک‌های مسکونی

جعفری ایجاد و ساخت شهرک‌های مسکونی را از دیگر سیاست‌ها عنوان کرد و در خصوص مراحل اجرایی آن توضیح داد: هم‌اکنون بیش از ۷۷ نقطه برای شکل‌گیری شهرهای جدید و شهرک‌های مسکونی بر اساس آخرین استانداردهای شهرسازی در برنامه است.

او ضمن تشکر از همکاری مسئولان استانی چهار استان نوار ساحلی جنوب برای اخذ مصوبات سکونتگاهی در کمتر از سه ماه، گفت: مجموعه کارهای انجام شده نشان از عزم جدی برای ایجاد شهرها و شهرک‌های جدید دارد که در تلاش هستیم تا با اخذ به موقع مصوبات آنها از شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران بتوانیم هرچه سریع‌تر وارد فاز اجرایی ساخت شهرها و شهرک‌های مسکونی جدید شویم.

جعفری گفت: مراحل شناسایی و مکانیابی شهرها و شهرک‌های جدید بر اساس نیاز استان و میزان مهاجرت پذیری با تاکید بر ارتقای کیفیت زندگی در شهرهای جدید در حال پیگیری است.