پرداخت ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات خانگی به ۱۲۰۰ تولیدکننده البرزی

0
74

بوستان نبوت میزبان هنرمندان و تولیدکنندگان البرز

هزار و یک شهر- بوستان نبوت در منطقه عظیمیه، از ۲۲ مردادماه ۱۴۰۲ میزبانِ نمایشگاه برکت است؛ نمایشگاهی که با هدفِ حمایت از بانوان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی برپا شده است و فرصتی است برای ارائه محصولات تولیدیِ اقشارِ کم‌درآمد جامعه.

ابراهیم شادمهر؛ سرپرست مدیریت اشتغال و کارآفرینی اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی البرز در حاشیه برگزاری نمایشگاه در جمع خبرنگاران، گفت که تسهیلات مشاغل خانگی از سال ۱۳۸۹ به متقاضیان برای کمک به ارائه محصولات و تولیداتشان اعطا می‌شود.

او با بیان اینکه هر استان به صورت سالانه، سهمی از تسهیلات مشاغل خانگی دریافت می‌کند، گفت: «۱۱۷ میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری مربوط به استان البرز است که خوشبختانه بخش عمده آن تخصیص یافته است».

شادمهر افزود: «تاکنون حدود سه هزار نفر از طریق سامانه مشاغل خانگی، ثبت نام کرده‌ و موفق به دریافت مجوز شده‌اند».

سرپرست مدیریت اشتغال و کارآفرینی اداره کار البرز در خصوص تسهیلات بانکی نیز گفت: «از محل تسهیلات سال جاری، تابه‌حال عددی قریب به ۶۰ میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده است و این اقدام تا اتمام معرفی‌ها ادامه خواهد یافت. بانک‌های عامل نیز ظرف ماه جاری به نقطه پرداخت خواهند رسید».

او در بخشی دیگر از سخنان خود به ۸۰ میلیارد تومان پرداخت از محل تسهیلات خانگی اشاره کرد و گفت: «این میزان تسهیلات به بیش از ۱۲۰۰ تولید کننده یا صاحب مجوز مشاغل خانگی استان البرز پرداخت شده است».

شادمهر در خصوص وام‌ها نیز توضیحاتی ارائه داد و گفت که بر اساس مصوبه شورای پول و اعتبار، سقف وام‌ها ۱۵۰ میلیون تومان است که بر اساس خوشه‌بندی مشاغل با رقم‌های متفاوت پرداخت می‌شود. این وام‌ها که با بهره چهار درصدی ارائه می‌شود بازپرداخت ۸۶ ماهه دارد.

در پایان گفت: «تمام متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه مشاغل خانگی به آدرس اینترنتی https://smkh.mcls.gov.ir/ برای اخذ مجوز و دریافت تسهیلات اقدام کنند».

اقدس چگینی؛ مدیرعامل شرکت تعاونی مشاغل خانگی استان البرز نیز در جمع خبرنگاران گفت: «این نمایشگاه در قالب ۵۴ غرفه به ارائه تولیدات و محصولات هنرمندان البرزی می‌پردازد».

او افزود: «هدف اصلی برگزاری این نمایشگاه این است که به افرادی که در تمام گروه‌های مشاغل خانگی مشغول هنرمندی هستند اما فضایی برای ارائه محصولات خود ندارند، کمک کنیم تا تولیدات خود را به فروش برسانند».

 چگینی در پایان از مسئولان و اصحاب رسانه درخواست کرد که در حوزه اطلاع‌رسانی و تبلیغات به یاری هنرمندان البرزی در نمایشگاه برکت بشتابند.

نمایشگاه برکت که به همت اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی با همکاری مدیریت شهری کرج، کمیته امداد امام خمینی، اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و اداره کل بهزیستی البرز برگزار شده است، تا آخر شهریور، هر روز از ساعت ۵ بعد از ظهر تا ۱۱ شب در بوستان نبوت دایر است.