جامعه‌ی مطبوعاتی البرز حمایت نمی‌شود

0
83

هزار و یک شهر– در این روزهای کرونایی که برخی از صنوف به حمایتِ بیشتر از سوی مسئولان نیاز دارند، منع فروش روزنامه‌ها و نشریات مکتوب از دکه‌های مطبوعاتی سبب گلایه‌مندی اصحاب رسانه شده است.

در فضای مجازی نیز صحبتی به نقل از مدیر روزنامه‌ی هفت صبح دست به دست می‌شود که گفته: «ماموران ادارت بهداشت و نیروی انتظامی در کرج از توزیع روزنامه و نشریات سراسری و استانی در دکه‌های مطبوعاتی جلوگیری می‌کنند. یعنی چاپ و توزیع روزنامه در ستاد ملی کرونا ‌آزاد اما از نظر استانداری البرز ممنوع است. کرونا به خوبی چالش اجرای تصمیمات ملی را نشان می‌دهد.»

گلایه‌های خبرنگاران سبب شده ابراهیم نوروزی‌فر؛ مسئول سازمان بسیج رسانه‌ی استان البرز نیز طی یادداشتی از دولت و مسئولان البرز بخواهد که در دوران رکود کسب‌وکار به دلیل شیوع کرونا از جامعه‌ی مطبوعاتی استان حمایت کند.

متن کامل این یادداشت را می‌توانید در ادامه بخوانید.

” در این دوران با وجود مشکلات و محدودیت هایی که وجود داشت شاهد عملکرد خوب و موثری از رسانه ها در بخش اطلاع رسانی و آموزشی بودیم.

در این روزها که کل جامعه با مشکلات اقتصادی ناشی از این اپیدمی درگیر هستند باید به صنف مطبوعات و رسانه هم توجه ویژه ای داشت چراکه این قشر از جامعه در مبارزه با این بیماری با آگاهی رسانی به جامعه بسیار عملکرد خوبی داشته و از مسئولان امر انتظار می رود برای تقویت این رویه به این قشر توجه ویژه ای کنند.

طبق اعلام ستاد مبارزه با کرونا در کشور فعالیت روزنامه ها و مطبوعات مکتوب با شروع به کار چاپخانه ها آغاز شد، اما متاسفانه شاهد بودیم در استان البرز از آغاز به کار دکه های مطبوعاتی که خود از خانواده مطبوعات به شمار می روند جلوگیری شد. مگر غیر از این است که مطبوعات مکتوب که از ابتدای هفته اجازه فعالیت داشته اند باید درآمد خود را از فروش نشریات توزیع شده کسب کنند؟ پس تعطیلی سلیقه ای کیوسک های مطبوعاتی با شعار حمایت از جامعه مطبوعات در تضاد بوده و چرخه مطبوعات با تعطیل کردن کیوسک های مطبوعاتی مختل می شود.

بسیاری از خبرنگاران، عکاسان خبری و مدیران مسئول و صاحبان رسانه این روزها با مشکلات متعددی از جمله کاهش درآمد، مشکل بیمه و مشکلات معیشتی مواجه شده اند که لازم است مسئولان به سرعت راهکارهای عملی ارائه دهند، راه کارهایی که علاوه بر مدیران مطبوعات، شامل خبرنگارانی که بدون بیمه تنها با دریافت حق التحریر زندگی خود را می گذرانند هم شود.”