دبیر شورای اسلامی شهر فردیس تأکید کرد؛ پویش نجات قطره‌ها راهکار مثبتی برای فرهنگسازی در کاهش مصرف آب

0
115

هزار و یک شهر – عضو شورای اسلامی شهر فردیس گفت: برگزاری پویش نجات قطره‌ها همراه با دانش آموزان، راهکار مثبتی برای فرهنگسازی در کاهش مصرف بی‌رویه آب است.

ملیحه اکبری در حاشیه پویش نجات قطره‌ها که با همکاری شهرداری فردیس در مدارس و بوستان‌های شهر در حال برگزاری است گفت: “پویش نجات قطره‌ها زمینه ساز فرهنگسازی در خصوص مصرف بهینه آب است به حفاظت منابع آبی برای نسل‌های آتی کمک می‌کند.”

او گفت: “برگزاری پویش نجات قطره‌ها همراه با دانش آموزان، راهکار مثبتی برای فرهنگسازی در کاهش مصرف بی‌رویه آب است؛ چرا که دانش‌آموزان به عنوان سرمایه‌ها و مسئولان آینده این مملکت می توانند در مدیریت مصرف آب نقش تعیین کننده ای داشته باشند”.‌

اکبری گفت: “اگرچه طبق آمارهای موجود، ۸۰ تا ۹۰ درصد هدر رفت آب مربوط به بخش کشاورزی است، اما با توجه به دشواری ‌های فرآیند تبدیل آب خام به آب شرب، صرفه‌جویی در مصرف و حفظ منابع آب از اهمیت ویژه ای برخوردار است”.‌

نماینده مردم فردیس در شورای اسلامی شهر همچنین با اشاره به تامین آب شرب فردیس از آب های زیرزمینی، گفت: “هرچه مصرف آب های زیرزمینی بیشتر باشد، خطر فرونشست زمین بیشتر است”.

او در بخش دیگری از سخنانش در خصوص مدیریت مصرف آب در حوزه فضای سبز شهرداری فردیس، گفت: “شهرداری فردیس با تغییر رویکرد از کاشت چمن و گیاهان آب‌بر، تلاش می کند در فضای سبز از گیاهان مقاوم به کم آبی استفاده کند”.

نسترن کیوان‌پور؛ مدیر اجرایی پویش نجات قطره‌ها که به همت شرکت آب منطقه‌‌ای البرز و شرکت رنگسازی نیپون از سال ۱۴۰۱ در حال برگزاری است گفت: “خوشبختانه پس از استقبال مردمی از این پویش در سطح محلات کرج، شهر فردیس هم به ما پیوست و بنا شد با همکاری شهرداری فردیس پویش‌هایی را در مدارس محلات کم‌برخوردار برگزار کنیم تا علاوه بر خلق فضای شاد و صمیمانه، به فرهنگسازی مصرف بهینه آب بپردازیم.”

او افزود: “هدف ما از برگزاری این پویش‌ها فراهم آوردن ساعاتی شاد برای کودکان و نوجوانان و نشاط‌آفرینی در سطح محلات و مدارس است تا محیط‌های خشک آموزشی با رنگ و بوی صمیمانه، به بستری مناسب و به یاد ماندنی برای فرهنگسازی بدل شود.”

مدیر مدرسه حضرت خدیجه نیز در حاشیه برگزاری پویش گفت: “این مدرسه دارای دو شیفت است که در شیفت دوم متوسطه اول آن ۱۲ کلاس و دارای ۴۵۸ دانش آموز دارد”.

قدوسی ادامه داد: “این مدرسه با داشتن دانش آموزان با استعداد فاقد کلاس هوشمند است در  حالی که با وجود نسل جدید و توانمندیهای آنان نیاز است تا این مشکل با کمک مسئولان حل شود”.

این مدرسه به دلیل واقع شدن در محله کم برخوردار از امکانات کمی برخوردار است و قدوسی از خیرین و مسئولان خواست تا “در کنار خانواده های دانش آموزان همراه و همدل شده تا این بستر را برای آموزش فرزندان این مرز و بوم مهیا کنند”.

پویش “نجات قطره ها” با هدف تقویت اعتماد عمومی و آموزش شهروندی با هدف ایجاد ارتباط میان مردم و دیگر نهادهای مرتبط با “محیط زیست” و در جهت مصرف بهینه آب و صرفه جویی با ایده ای از سوی “پایگاه خبری هزار و یک شهر” به مدیر مسئولی “نسترن کیوان پور” و شرکت “آب منطقه ای استان البرز” برگزار می شود. شرکت رنگسازی نیپون نیز با توجه به دغدغه‌های محیط زیستی و مسئولیت اجتماعی، همکاری تنگاتنگی در همه زمینه‌ها با تیم برگزار کننده پویش دارد.

صفحه اینستاگرامی کرج اینستا و پایگاه خبری کاوک نیوز نیز تولید محتوای تصویری و ویدئویی پویش های فردیس را بر عهده دارند.