ساخت خانه توسط چینی‌ها در تهران از شایعه تا واقعیت

0
149

هزار و یک شهر به نقل از همشهری آنلاین- مهدی هدایت در خصوص جزییات ساخت خانه توسط چینی‌ها، گفت: تکنولوژی ساخت خانه توسط چینی‌ها به ایران می‌آید و بیشترین محدوده هدف هم بافت‌های فرسوده شهر است.

او ادامه داد: برخی اظهار نگرانی کرده‌اند که قرار است چینی‌ها خانه بسازند و کارگر چینی هم بیاورند اما بنده همین جا می‌گویم که چند مهندس چینی می‌آیند و کار را به پیمانکاران ایرانی آموزش داده و آنها خانه سازی می‌کنند.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه تمام مصالح در داخل کشور تامین می شود، گفت: ممکن است نیاز باشد یک سری تجهیزات از چین وارد شود، که این تجهیزات هم خریداری شده و در داخل کشور می ماند.

او ادامه داد: چینی‌ها از طریق یوزانس منابع در زمینه مسکن وارد کشور می کنند و با ساخت مسکن اشتغال زایی هم در داخل کشور ایجاد می شود.

هدایت اضافه کرد: بیشترین مسکن در مناطق جنوبی و بافت فرسوده و ناکارآمد شهری ساخته می‌شود به عنوان مثال در زمین‌های کوره آجرپزی در منطقه ۱۹ شهرداری تهران.

او در پاسخ به این پرسش که ساخت این مسکن‌ها چقدر باعث کاهش قیمت مسکن می‌شود، گفت: موضوع مسکن متاثر از معادلات کلان اقتصادی است و مسکن باید از کالای سرمایه‌ای خارج شود.

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران به ساخت پرسرعت مسکن اشاره کرد و گفت: این مسکن ها در مدت زمان کوتاهی ساخته و در اختیار شهروندان قرار می گیرد.

او در خصوص نرخ این مسکن ها گفت: هنوز قیمت مشخص نیست.