فضای بسیار کوچک مدرسه مسلم‌، پاسخگوی ۶۰۲ دانش‌آموز پسر نیست

0
85
پویش نجات قطره ها مدرسه مسلم نادیا پرماه

خانی‌نژاد – چهارمین رویداد نجات قطره‌ها از سری ۱۲ گانه دهه فجر، صبح دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه ۱۴۰۲ در مدرسه ابتدایی پسرانه مسلم‌بن عقیل در محله مصباح برگزار شد و کودکان پایه چهارم و پنجم پس از شرکت در کارگاه آموزشی به نقاشی دیواری پرداختند.

سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرج در ۱۲ پویش ویژه دهه فجر با تیم اجرایی نجات قطره‌ها همکاری و مشارکت دارد. هم‌چنین تولید محتوای تصویری و فضای مجازی این رویدادها بر عهده صفحه اینستاگرامی کرج اینستا و پایگاه خبری کاوک نیوز است.

برگزاری این رویداد فرهنگی در ۱۲ مدرسه  و نقاط کم‌برخوردار کرج انجام می شود که از تاریخ ۱۴ تا ۲۶ بهمن‌ماه، میزبان رویداد نجات قطره‌ها است تا دانش‌آموزان ابتدایی و متوسطه اول دختران و پسران در قالب نقاشی دیواری با مفاهیم آموزش شهروندی آشنا شده و محیطی شاد و صمیمانه را تجربه کنند.

به همین مناسبت گفت و گویی را با عقیل خلیلی؛ مدیر مدرسه مسلم بن عقیل داشتیم. او با ذوق و شوق از کودکان مدرسه ای حرف می زند که در پس آن مشکلات فراوانی را پشت سر گذاشته است.

خلیلی می گوید: “مشکلات مدرسه مسلم بسیار است، اما تراکم دانش آموزان به نسبت، بیشتر از فضای آموزشی است و در هر کلاس درس ۴۰ دانش آموز درس می خوانند”.

عقیل خلیلی می گوید که با وجود این که مدرسه با کمک هیات امنا اداره می شود، اما بهتر بود که زمین کنار مدرسه نیز به فضای آموزشی مدرسه اضافه می شد و دانش آموزان از این فضای اضافی نیز  استفاده می کردند.

فرسوده بودن میز و صندلی ها و مرمت و تعمیر مدرسه نیز مزید بر مشکلات شده و از طرفی وضعیت خانواده ها نیز به گونه ای نیست تا از آنان کمک بگیریم.

او ادامه می‌ دهد: “به رغم تمامی تلاش‌های صورت گرفته از طرف برخی والدین هنوز موفق نشدیم تا امکانات اولیه را به  کرده و امکانات آموزشی را برای دانش آموزان فراهم کنیم”.

خلیلی از مسئولان خواست تا زمین کناری را در اختیار مدرسه قرار دهند تا در اختیار دانش آموزان قرار گیرد.

مدیر مدرسه مسلم عقیل از خیرانی سخن می گوید که زمانی کمک حال این مدرسه بودند، اما نسبت به گذشته کمک آنان بسیار کمرنگ تر شده و مشکلات بسیاری گریبان این مدرسه را گرفته است.

او هم چنین از خانواده هایی گفت که به علت مشکلات مالی تحت نظر بهزیستی یا کمیته امداد امام هستند و توان کمک به مدرسه را ندارند  بنابراین هزینه ای که از اولیا جمع آوری می شود کفاف ۶۰۲ دانش آموز با داشتن ۱۶ کلاس درس نمی دهد.

مدیر مدرسه مسلم بن عقیل  از مسئولان و خیرین خواست تا توجه ویژه ای به مدارس داشته و آنان را فراموش نکنند.

عکس‌ها: نادیا پرماه