“مرکز خرید ماندگار”؛ مهمانِ کودکان کار در روز مهربانی

0
45

هزار و یک شهر – با دیدنِ کیک، چشمانشان برق می‌زد. اولش نمی‌دانستند چه خبر است و قرار است چه اتفاقی بیافتد. یکی یکی می‌آمدند جلو، دست می‌زدند و ذوق می‌کردند. به آن‌ها گفتند چشمانشان را ببندند، آرزو کنند و شمع‌ها را فوت کنند. آرزوهایشان هم قلبِ آدم را درد می‌آورد. اکثرشان با آن قد و قامتِ کوچکشان آرزو کردند که یک شغلِ خوب پیدا کنند و از گُل‌فروشی، دستمال‌فروشی، پاک کردن شیشه‌ی ماشین‌ها توی چهارراه‌ها و… خلاص شوند.

اینجا مرکز گروه فرهنگی اجتماعی کیاناست؛ جایی که بهشت کودکان کار است. جایی که بچه‌های کوچکِ ایرانی و افغانستانی مجالی دارند برای یاد گرفتنِ الفبا، مهارت‌های مختلف و زندگی کردن در همان شکل و شمایلِ کودکی‌شان.

مرکز خرید ماندگار امروز مهمانِ کیاناست؛ با کیکی به مناسبتِ روزِ مهربانی برای کودکانی که هر روز توی خیابان‌های شهر زیرِ باران یا زیرِ آفتابِ سوزان، از عابران التماس می‌کنند که از آن‌ها شاخه‎ای گُل بخرند. “ماندگار” امروز اینجاست که به این کودکانِ سختی‌کشیده لحظاتی شاد تقدیم کند.

پوریا شوشتری؛ مدیر مجتمع تجاری ماندگار می‌گوید: «۲۲ آبان‌ماه روز مهربانی نام دارد و ما در راستای انجام رویدادهای فرهنگی-اجتماعیِ متعددی که در این مرکز انجام می‌دهیم، تصمیم گرفتیم یک کار ویژه و خاص انجام دهیم و به دیدارِ کودکان کار برویم.»

شوشتری با بیان اینکه دغدغه‌ی مجموعه ماندگار تنها تجاری بودن نیست می‌گوید: «در این مجموعه سعی داریم با انجام کارهای فرهنگی، بخشی از مسئولیت اجتماعی خود را نیز ایفا کنیم، در همین راستا ابتدای سال تحصیلی جدید نیز با برگزاری پویش مهر ماندگار، تلاش کردیم برای کودکان مناطق محروم استان البرز، با کمک مردم لوازم ‌التحریر تهیه کنیم.»

مهناز تیموری؛ مدیر بخش تبلیغات و روابط عمومیِ مرکز خرید ماندگار می‌گوید: «گروه فرهنگی-اجتماعی کیانا با سبقه‌ای طولانی، مدت‌هاست با پناه دادن به کودکان کار، فضایی برای یادگیریِ علم و دانش و مهارت‌های مختلف فراهم کرده است و ما هم امروز برای جشن گرفتنِ روز مهربانی، مهمان این مجموعه هستیم.»

تیموری در پایان با اشاره به اینکه بودن میانِ کودکان کار استان البرز، تجربه‌ای عجیب، شیرین و همراه با بغض است می‌گوید: «امیدوارم مردم هرگز این کودکان را فراموش نکنند و با دیدار از این مرکز و کارهای خیر متنوع، همراه و یارِ این مجموعه باشند تا این فرشته‌های پاک و معصوم هم از فرصت تحصیل و یادگیری مهارت‌های زندگی غافل نمانند.»