یک روز شاد و به‌یادماندنی برای دانش‌آموزان شهدای غواص حصارک

0
139

ندا قربانی؛ هزار و یک شهر – سی‌امین رویداد نجات قطره‌ها روز شنبه ۱۸ آذرماه ۱۴۰۲ مهمانِ آموزشگاه شهدای غواص در محله حصارک بالا بود.

فاطمه بهزادی؛ مدیر شیفت چرخشی مدرسه شهدای غواص در گفتگو با خبرنگاران گفت: «مدرسه شهدای غواص که به همت اداره کل نوسازی مدارس استان البرز در سال ۱۳۹۴ به متراژ ۱۶۹۰ متر مربع احداث شده است، ۳۳۰ دانش‌آموز در دوره اول ابتدایی دارد.»

او ضمن اعلام آمادگی برای برگزاریِ برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی در فضای آموزشگاه به لزوم توجه به مقوله فرهنگسازی از سنین پایین تأکید کرد.

مشکلات مدرسه شهدای غواص، در درجه اول آسفالت حیاط و خراب بودن یکی از پمپ‌هاست که امید است مسئولان مربوطه با خواندن این خبر، این مشکلات را رفع کنند.

نسترن کیوان‌پور؛ مدیر اجرایی پویش نجات قطره‌ها با بیان اینکه رویدادهای محیط زیستی عموما رویکرد ترویج سلامتی در جوامع محلی را دنبال می‌کنند گفت: «هدف ما این است که در فرآیند مشارکتی، شرایطی ایجاد کنیم که موضوعات مربوط به سلامتی و محیط زیست در ذهن کودکان و نوجوانان ماندگار باشد و سبک زندگی مردم به واسطه‌ی شرکت در رویدادهای شاد و علمی، در جهت احترام به محیط زیست تغییر کند».

او به تعامل و ارتباط با مدارس استان البرز اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه علاوه بر استفاده از ظرفیت بالای این فضاها برای کارهای فرهنگی و آموزش شهروندی، به دلیل بستر رسانه‌ای پویش، فرصتی برای انعکاس مشکلات و کاستی‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری سیستم آموزشیِ این مدارس فراهم است تا بتوان در کنارِ برگزاری رویداد نقاشی دیواری، بخشی از مشکلات دانش‌آموزان را رفع کرد».

کیوان‌پور در پایان به همکاری نهادهای مختلف نیز اشاره کرد و گفت: «شرکت آب منطقه‌ای استان البرز به‌عنوان همکار کلیدی، از زمان برگزاری اولین پویش تاکنون، در قالب برگزاری کارگاه‌های آموزش شهروندی برای کودکان و مادران همراه ما بوده است. هم‌چنین شرکت رنگسازی نیپون حامی مالی پویش نجات قطره‌هاست که در راستای دغدغه‌های محیط زیستی و مسئولیت اجتماعی، همکاری تنگاتنگی با ما دارد».

عکس‌ها: نادیا پُرماه