بازارچه «برکت» نیازمند حمایت مردم و مسئولان

0
42

هزار و یک شهر – بازارچه برکت استان البرز متشکل از غرفه‌هایی از جنس مشاغل خانگی طی یک ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده و در ادامه فعالیت خود نیازمند حمایت‌های مردم و مسئولان است.

در کنار به‌کارگیری پیشرفته‌ترین تکنولوژی‌ها در استان البرز که به منظور توسعه کسب و کار صورت گرفته است، بازار مشاغل خرد و کسب و کارهای کوچک همواره چراغ راهی برای بهبود فضای اقتصادی جامعه قلمداد می‌شود.

در این مسیر از ماه گذشته مصادف با ۱۷ مرداد ۱۴۰۲ تعاون مشاغل خانگی استان البرز به حمایت از همین کسب‌وکارهای کوچک خانگی که اغلب آن‌ها مربوط به زنان سرپرست خانوار است اقدام به برپایی نمایشگاه «برکت» کرده است.

این نمایشگاه هم‌اکنون سومین دوره ۱۰ روزه خود را پشت سر می‌گذارد و غرفه‌داران با حداقل سرمایه‌گذاری که نزدیک به صفر است، می‌توانند دستاوردهای خود را به نمایش در آورند.

یکی از مطالبات و نیازهای غرفه‌داران حمایت اقشار مختلف مردمی از این نمایشگاه بود که در این راستا، غرفه خانه مطبوعات استان البرز بستری را برای بازنشر اخبار نمایشگاه از طریق فضای مجازی و سایت‌های خبری پر ببیننده فراهم کرد که در رونق‌بخشی به این نمایشگاه بی‌تاثیر نخواهد بود.

اغلب غرفه‌داران زمان حضور مسئولان خواستار تقویت فعالیت تبلیغاتی نمایشگاه شدند تا بازار کسب و کار آن‌ها رونق گیرد.

نباید فراموش کرد که امروزه مشاغل خانگی در کشورهای توسعه‌یافته نقش به‌سزایی در فعالیت‌های اقتصادی کشورها ایفا می‌کنند و توانسته‌اند تولیدات ناخالص ملی را با رشد چشمگیری مواجه و اقتصاد محلی را با تحول شگفتی روبه‌رو کند و سبب افزایش اشتغال در جامعه شود. ضمن آنکه امروزه این نوع مشاغل به عنوان ماندگارترین مشاغل در جوامع قلمداد می‌شوند.

در این نوع از مشاغل سود خلاقیت و کارآفرینی بدون واسطه، نصیب فرد تولیدکننده می‌شود و ساعات کاری انعطاف‌پذیر مشاغل خانگی موجب افزایش کیفیت زندگی با سپری کردن اوقات بیشتر در نزد خانواده می‌شود؛ این مشاغل برای بانوان در کنار نقش مادری و همسری آن‌ها، زمینه خوداشتغالی را فراهم می‌کند و استعدادهای زنان را شکوفا می‌کند.

این مشاغل در شرایط فعلی کشور می‌تواند به معیشت خانوار کمک کند و با توجه به ترکیب جمعیت کسب و کارهای کوچک خانگی می‌تواند بازدهی مناسبی داشته و در کوتاه‌مدت و میان‌مدت در رفع معضل بیکاری موثر باشد.

امید است که با حمایت بیشتر مردم، مسئولان و اصحاب رسانه این نمایشگاه در روزهای پایانی خود نیز از استقبال بالا برخوردار شود و تولیدکنندگان دلگرمی برای ادامه فعالیت‌های خود پیدا کنند.

نمایشگاه محصولات مشاغل خرد و خانگی استان البرز تحت عنوان بازارچه برکت ویژه بانوان سرپرست خانوار و مشاغل خانگی از روز یکشنبه، ۲۲ مرداد ماه در زمین خالی پارک نبوت برپا شده است.

این بازارچه که به همت اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، جهاد دانشگاهی، اداره کل بهزیستی، اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، اداره کل کمیته امداد و… در پارک نبوت برگزار شده است، تا پایان فصل تابستان در شش دوره ده روزه آماده ارائه خدمات به شهروندان خواهد بود و در هر دوره ۱۸۰ شرکت کننده در غرفه‌ها حاضر خواهند شد.