ماهدشت در برابر سيلاب ايمن می‌شود

0
72

هزار و یک شهر– استاندار البرز روز شنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۲ با حضور در محل اجرای طرح ساماندهی رودخانه‌های دلمبر و سیاه‌جوی البرز، دستور تکمیل این طرح و ایمن‌سازی شهر ماهدشت در مقابل خطر سیلاب در اسرع وقت را صادر کرد.

در این بازدید داودد نجفیان؛ مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان البرز نیز حضور داشت.

محمدرضا عبادی؛ نماینده مجری طرح ساماندهی رودخانه‌های استان البرز گفت: “رودخانه‌های دلمبر و سیاه‌جوی در فصل بارندگی همیشه خطری جدی برای شهر ماهدشت هستند و طی سال‌های گذشته مشکلاتی را نیز برای ساکنان منطقه ایجاده کرده‌اند”.

او گفت: “تاکنون از مجموع سه کیلومتر طول شاخه‌های این دو رودخانه در حریم شهر ماهدشت، حدود دو هزار و ۱۰۰ متر آن کانال‌کشی بتُنی و ساماندهی‌ شده که مابقی آن نیز باید ظرف چهار ماه آینده تکمیل شود”.

عبادی گفت: “در مجموع این طرح نیازمند ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار است که تاکنون ۲۰۰ میلیارد ریال آن تأمین شده است. هم‌چنین شرکت آب منطقه‌ای البرز سال گذشته ۱۴۰ میلیارد ریال و شهرداری ماهدشت ۶۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح هزینه کردند”.

نماینده مجری طرح ساماندهی رودخانه‌های استان البرز تاکید کرد: “تلاش می‌کنیم تا طرح ساماندهی دو رودخانه دلمبر و سیاه‌جوی در کمترین زمان ممکن به سرانجام برسد تا خطر سیلاب، شهر ماهدشت را تهدید نکند”.

او در خصوص ساماندهی رودخانه‌های ديگرِ استان البرز نيز گفت: “با اختصاص ۱۰۰ میلیارد ریال بودجه، طرح ساماندهی و خطرزدایی رودخانه‌های طالقان در دست اقدام است” .

عبادی با بیان اینکه در جریان سیل خرداد ماه امسال خسارات زیادی به رودخانه کرج وارد شد، گفت: “برای پاکسازی کامل این رودخانه از رسوبات به سه هزار میلیارد ریال اعتبار از محل منابع ملی نیاز است که امیدواریم با تامین آن بتوانیم این رودخانه را نيز ساماندهی کنیم”.