جواد چپردار: ابهامات قرار داد پیمانکار پاکروبی یکی از مناطق شهرداری بررسی می‌شود

0
57

هزار و یک شهر – رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج گفت: «ابهامات قرارداد پیمانکار پاکروبی یکی از مناطق شهرداری که مورد تذکر اعضای شورا واقع شده است در کمیسیون بعدی بررسی می‌شود».

جواد چپردار در بیست‌ونهمین جلسه فوق‌العاده کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج که با حضور اعضای کمیسیون، معاونین شهردار، مدیران کل نظارتی و حقوقی و رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری برگزار شد، گفت: «گزارش ادارات کل حراست، بازرسی و معاونت خدمات شهری مرکز از فرایند بررسی و گزارشات مستند حاکی از تأیید وقوع برخی از تخلفات در قرارداد مطروحه و صحت تذکرات اعضای شورای شهر است».

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر کرج افزود: «در گزارش معاونت و اداره کل نظارت و هماهنگی خدمات شهری، بدهی ارقام ریالی در این قرارداد احصا شده و به مراجع نظارتی و اداره کل حراست وقت شهرداری، قبل از تذکر عضو شورا همراه با استنادات موضوعه تقدیم شده است».

چپردار افزود: «از آنجا که طبق گزارش اداره کل نظارت و هماهنگی خدمات شهری در این جلسه اشاره به آن شد که در ممیزی بدهی پیمانکار و پرداختی‌های مدیریت منطقه در بررسی قرارداد پیمان، اقدامات و پرداختی‌های صورت پذیرفته بدون احتساب کسورات قانونی حدود هشت میلیارد تومان و با احتساب کسورات به رقم هجده میلیارد تومان اختلاف رسیده‌اند. پس لازم است نتایج بررسی ابهامات مطروحه که در حراست ممیزی و مستند شده به این شورا نیز گزارش شود».

معاونت خدمات شهری نیز در این کمیسیون گفت: «کشف این تخلف با پیگیری ادارات کل این معاونت صورت پذیرفته و در این ارتباط به سوالات ادارات کل حراست و بازرسی در تخلفات محتمل یا حادث در متن تعهدات پیمانکاری و مدیران منطقه پاسخ لازم را ارائه کرده‌ایم و ادامه اقدامات نیاز به نظر نهایی نظارتی، حقوقی و دستور شهردار دارد و در حیطه اختیارات معاونت خدمات شهری نبوده و نیست».

اعضای شورا با تاکید بر پیگیری نظارتی و حقوقی در پرداختی‌های ناشی از تخلفات این قرار داد و تذکر قانونی عضو شورا، شهردار را موظف به پاسخ در مهلت مقرر و اقدام عاجل برابر مقررات کردند.