ایستگاه رجایی‌شهر در مدار خدمت قرار گرفت

0
48

توقف متروی کرج در ایستگاه وعده‌ها

هزار و یک شهر، سوت قطار شهری کرج پس از سال‌ها انتظار شهروندان، با درایت اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهرکرج، با حضور وزیر کشور(در اواخر سال ۱۴۰۱) به صدا درآمد و اکنون شاهد تحولی دیگر در حوزه حمل و نقل ریلی هستیم. این بار آئین افتتاح ایستگاه رجایی‌شهر در خط ۲ قطار شهری کرج با حضور استاندار البرز و مدیران استانی، شهرستانی و شهری برگزار شد.

در سنوات اخیر به همت مدیریت شهری کرج و براساس سیاست‌های ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرج در حوزه حمل و نقل عمومی، سرعت تکمیل خطوط قطارشهری کرج شتاب گرفت. به نحوی که در اسفند ماه سال گذشته با بهره‌برداری بخشی از خط ۲ قطارشهری کرج در ایستگاه‌های چهارراه طالقانی و ۴۵ متری گلشهر مسافرگیری انجام شد.

افتتاح ایستگاه میانی بر اساس وعده قبلی مدیریت شهری در سه‌راه رجایی‌شهر در کمتر از ۲۰۰ روز از بهره‌برداری خط ۲ رقم خورد و هم‌چنین ایستگاه شهید سلطانی که کلیه عملیات عمرانی آن در ششمین دوره شورا آغاز شده است، رشد چشمگیر بیش از ۵۰ درصدی داشته که تکمیل این مهم می تواند تاثیر بسزایی در کاهش ترافیک شهری و رضایتمندی شهروندان داشته باشد.

در این گزارش دیدگاه‌های برخی از نمایندگان مردم شریف کرج در شورای اسلامی شهر در خصوص پروژه قطار شهری کرج مطرح می‌شود:

رئیس شورای اسلامی شهر کرج:
هدف‌گذاری برای اتصال خط ۲ قطار شهری کرج به خط ۵ قطار شهری تهران

رئیس شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه اعضای شورای دوره ششم کرج پشتیبانی از اتمام‌ پروژه مترو را وظیفه خود می‌دانند، گفت: اتصال قطار شهری کرج به خط پنج قطار شهری تهران برای ماه‌های آینده هدف‌گذاری شده است.

مسعود محمدی گفت: شورای شهر توجه ویژه‌ای به تکمیل مترو دارد که از روزهای اول دوره ششم شورا نیز اولویت اصلی اعضا تکمیل پروژه مترو است و تلاش‌ها بر این امر استوار است تا قطار شهری کرج را برای روان‌سازی ترافیک وک اهش آلودگی هوا تا دو سال آینده به سرانجام برسانیم.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج افتتاح ایستگاه مترو را گام کوچکی برای خدمت‌رسانی به مردم دانست و گفت: وعده اعضا در ابتدای دوره ششم، اتصال قطار شهری کرج به ایستگاه شهید سلطانی و خط ۵ قطار شهری تهران بود که با تلاش مدیریت شهری، این امر در حال تحقق است.

او با بیان اینکه توسعه شبکه حمل و نقل عمومی به ویژه قطارشهری‌ می‌تواند نقش تعیین‌کننده‌ای در کاهش حجم ترافیک داشته باشد، افزود: در این راستا استفاده از مترو به عنوان تنها وسیله حمل و نقل عمومی درون شهری پاک می‌تواند صرفه‌جویی بسیاری در مصرف سوخت‌ داشته باشد که این امر تاثیر زیادی در کاهش آلودگی هوا به دنبال دارد.

رئیس شورای اسلامی شهر کرج در پایان از تلاش‌ها، پیگیری و زحمات همه اعضای ادوار گذشته شورای اسلامی شهر کرج، شهرداران و مدیران عامل سابق قطار شهری کرج تقدیر و تشکر کرد.

نائب‌رئیس شورای اسلامی شهر کرج:
بخش حمل ونقل عمومی کرج به استانداردها نزدیک شود

نائب رئیس شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به کثرت جمعیت و ضعف زیر ساخت‌ها گفت: این کلانشهر در بحث زیرساخت‌های حمل ونقل عمومی با استانداردها فاصله دارد که امیدواریم کاستی‌ها در حوزه حمل ونقل عمومی به حداقل برسد.

مریم قهرمانی صارم اظهار کرد: یکی ازاصلی‌ترین نیازهای کلانشهر کرج و اولویت شهروندان در حوزه مدیریت شهری، بخش حمل و نقل عمومی است که با توسعه زیرساخت‌ها در حوزه حمل و نقل و بهره‌برداری از خطوط مترو در سنوات آتی، شاهد کاهش ترافیک در شهر و افزایش حس شهروندی در مردم باشیم.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر کرج تصریح کرد: در شورای ششم کرج بخش زیادی از فعالیت‌ها بر حمل و نقل عمومی متمرکز شده است .

قهرمانی صارم افزود: تلاش مدیریت شهری و شورای شهر کرج این است تا کاستی‌های حمل ونقل عمومی را به حداقل برساند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج:
سوت قطار ایستگاه رجایی شهر به صدا درآمد

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: تلاش شورا بر این امر استوار است تا با فعال‌سازی ایستگاه شهید سلطانی کرج، مسافران متروی تهران به هسته مرکزی کرج انتقال یابند و ترافیک ورودی شرقی کرج روان سازی شود.

عمار ایزدیار گفت: مرحله ریل‌گذاری ادامه خط ۲ قطار شهری کرج حد فاصل چهار راه طالقانی و میدان شهید سلطانی کرج در حال انجام است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به وضعیت مالی پروژه قطار شهری کرج افزود: قرار است در سال جاری یک هزار میلیارد تومان از محل بودجه مصوب در شورا و فروش اوراق به پروژه خط ۲ قطار شهری کرج تزریق شود.

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج ادامه داد: سیاست اعضای ششمین دوره شورای اسلامی شهر این است که پیشرفت پروژه قطارشهری با سرعت ادامه یابد و بخش عمده ای از خط ۲ قطار شهری کرج تا پایان دوره ششم شورا در مدار خدمت‎رسانی قرار گیرد.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج:
راهبرد شورای دوره ششم عملیاتی کردن پروژه قطار شهری است

دبیر شورای اسلامی شهر کرج گفت: عملیات عمرانی ایستگاه قطار شهری شهید سلطانی در ششمین دوره شورای اسلامی شهر کرج آغاز شده است.

مجتبی حاجی‌قاسمی گفت: مترو یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های عمرانی کلانشهر کرج است که پس از تکمیل نقش مهمی در روان‌سازی ترافیک و گسترش حمل و نقل ایفا خواهد کرد.

دبیر شورای اسلامی شهر کرج افزود: ایستگاه شهید سلطانی پیشرفت قابل قبولی دارد که البته کلیه عملیات عمرانی آن در این دوره شورا انجام شده است.

حاجی‌قاسمی تصریح کرد: با عزم اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و همکاران سازمان قطار شهری امیدواریم که ایستگاه شهید سلطانی در آینده‌ای نزدیک به مدار بهره‌‌برداری برسد و این خط به صورت عملیاتی قابلیت مسافرگیری داشته باشد که شاهد تاثیر محسوس بر کاهش ترافیک درون‌شهری باشیم.

دبیر دوم و رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج :
تکمیل مترو در اولویت کاری شورای دوره ششم است

دبیر دوم و رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: اعضای شورای اسلامی شهر در دوره ششم با همدلی از اولین روزها حمایت از پروژه مترو را در اولویت کاری خود قرار دادند.

محمد اسدیان با تقدیر از اعضای ادوار گذشته شورای اسلامی شهر در راستای به ثمر رسیدن پروژه قطار شهری، به تشکیل کارگروه راهبردی مترو اشاره کرد و گفت: در ششمین دوره شورا بر اساس برنامه زمان‌بندی شده با تشکیل کارگروه راهبردی، سرعت‌بخشی به پروژه‌های مترو به‌ویژه تکمیل ایستگاه‌های دارای پیشرفت بالا در حال انجام است.

دبیر دوم و رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج گفت: پیشرفت ایستگاه شهید سلطانی منطبق با برنامه زمانی پایش می‌شود که پس از تکمیل ایستگاه و اتصال خط داخل شهری مترو به خط تهران-کرج بخشی از اهداف حوزه حمل و نقل عمومی به‌ویژه در حوزه قطارشهری محقق می‌شود.

اسدیان گفت: اعضای شورای شهر تکمیل پروژه مترو را با جدیت پیگیری می‌کنند و در این مسیر تلاش خود را به کار خواهیم بست.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر:
متروی کرج پروژه بسیار مهم در کارنامه دوره ششم شورای اسلامی شهر است

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر کرج گفت: متروی کرج یک پروژه بسیار مهم در کارنامه شهری دوره ششم شورای اسلامی شهر است که دیگران کاشتند و افراد در حال برداشت هستند.

علی ذبیحی ضمن تقدیر از همه دست‌اندرکاران این پروژه گفت: تلاش دوره ششم شورای شهر کرج در راه اندازی مترو بسیار جدی است و امیدواریم در اسرع وقت این تلاش به ثمر کامل بنشیند.

خزانه‌دار شورای اسلامی شهر کرج با تاکید بر مهاجر پذیر بودن استان البرز و اهمیت توجه به حوزه حمل و نقل شهری، تصریح کرد: در این راستا قطار شهری یکی از مهم‌ترین و ضروری‌ترین پروژه‌های شهر کرج است.

ذبیحی گفت: هرچند رشد جمعیت از دلایل اصلی افزایش ترافیک است اما ضعف ناوگان حمل و نقل عمومی درون‌شهری و هم‌چنین در دسترس بودن خودرو و افزایش انگیزه استفاده از خودروهای شخصی نیز در افزایش ترافیک شهر تاثیر دارد.

عضو شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به ظرفیت موجود و برنامه‌های توسعه‌ای در خط ۲ قطار شهری کرج گفت: امیدوارم با پیگیری‌های استاندار البرز خط متروی کرج به طور کامل راه‌اندازی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج:
لزوم پیوست فرهنگی و اجتماعی درخصوص پروژه متروی کرج

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه پروژه متروی کرج با سرعت بسیار خوبی در حال پیشرفت است، گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که در بحث مترو باید مد نظر قرار گیرد پیوست فرهنگی و اجتماعی این پروژه است که با مطالعات انجام شده، قابل تامل است.

حجت الاسلام و المسلمین علیرضا سعیدی با اشاره به اینکه بحث مترو یکی از مسائل مهم و ابزار پیشرفته در حوزه شهری به شمار می‌رود، گفت: یکی از مسائل مهم در شهرهای توسعه‌یافته استاندارد سازی حوزه حمل و نقل است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر کرج گفت: ترافیک، یکی از معضلات اصلی کلانشهر کرج است که با تلاش همکارانمان در جهت تکمیل پروژه قطارشهری به عنوان یکی از تکنولوژی‌های روز برای کاهش ترافیک، شاهد اتفاقات خوبی در شهر کرج خواهیم شد.

سعیدی گفت: در دوره ششم شورای اسلامی شهر کرج یکی از مهمترین اقدامات و اولویت‌ها در مدیریت شهری پروژه قطار شهری است .

عضو شورای شهر کرج در پایان گفت: در جوامع امروز با پیشرفت تکنولوژی و افزایش جمعیت، حوزه حمل و نقل مطلوب شهری بسیار مهم تلقی می‌شود و باید در شهرهای بزرگ مثل کرج که مهاجر پذیر نیز می باشد، نگاه ویژه‌ای به این حوزه حساس شود.

رئیس کمیته سرمایه انسانی شورای اسلامی شهر کرج:
لزوم تامین نیروی انسانی متخصص حوزه حمل و نقل ریلی برای ارائه خدمات به شهروندان / ضرورت برگزاری مانورهای عملیاتی آتش‌نشانان در داخل تونل ها مترو

فاطمه منعمی به مناسبت افتتاح ایستگاه رجایی‌شهر گفت: توسعه حمل‌ و نقل عمومی و در کنار آن حمل و نقل ریلی یکی از راه‌های حل مشکل ترافیک و هوای آلوده است.

او گفت: تجربیات سیستم حمل و نقل ریلی در کلانشهرها می‌تواند دلایل قانع‌کننده‌ای برای ذکر منافع ایجاد قطارشهری و احداث مترو در کرج باشد که از آن می‌توان به جلوگیری از تراکم ترافیک، کاهش آلودگی هوا، امکان استفاده از تونل‌های مترو به عنوان پناهگاه در مواقع اضطراری و پدافند غیرعامل اشاره کرد.

رئیس کمیته سرمایه انسانی شورای اسلامی شهر کرج با اشاره به اینکه حمل و نقل ریلی مزیت‌هایی از جمله ایمنی بالاتر، کاهش مصرف سوخت و کاهش هزینه‌ها را دارا است، گفت: در همه کلانشهرها ساختار سیستم شبکه حمل و نقل هر شهر، سقف مشخصی برای تردد انواع شیوه‌های سفر به خصوص در مرکز شهر در یک محدوده زمانی فراهم می‌کند و بی توجهی به این مهم، موجب بروز پیامدهایی همچون افزایش زمان تاخیر، عملکرد نامناسب و… خواهد شد.

منعمی با بیان اینکه اهمیت ضرورت ایجاد قطار شهری بر هیچ کس پوشیده نیست، تصریح کرد: در این راستا، آنچه در کنار همت بلند همه آنانی که در حوزه قطار شهری فعالیت می‌کنند، می‌بایست دغدغه تامین نیروی انسانی متخصص باشد و به همان میزان که برای برداشتن موانع از سر راه پیشرفت عمرانی این پروژه مهم تلاش می‌کنند، باید برای تامین نیروی انسانی متخصص جهت بهره‌برداری از این ظرفیت ایجاد شده و خدمت رسانی به مردم شریف شهر کرج که شایسته بهترین ها هستند، گام برداشته شود.

عضو شورای اسلامی شهر کرج در بخش دیگری از سخنان خود، ایمنی را از مهم‌ترین پارامترهای شبکه حمل و نقل ریلی عنوان کرد و گفت: می‌بایست با هماهنگی بین روسای سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و سازمان حمل و نقل ریلی برای برگزاری مانورهای امداد و نجات و اطفا حریق و مهار آتش و… جهت همکاران فعال در واحدهای عملیات سازمان آتش‌نشانی در داخل تونل‌ها برنامه ریزی لازم صورت پذیرد و این یکی دیگر از مهم‌ترین اقداماتی است که باید به صورت جدی به آن پرداخته شود زیرا برگزاری این‌گونه مانورها می‌تواند آمادگی لازم را در نیروی مرتبط با عملیات در زمان وقوع بحران فراهم کند.

منعمی در پایان از تلاش همه مدیران و کارکنان مجموعه مدیریت شهری که برای اجرای هرچه بهتر این پروژه، تمام همت خود را به کار بستند تشکر و برای همه خدمت‌گزاران به نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی توفیق و سربلندی کرد.

عضو و نائب‌رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج:
تحویل رام دوم قطار از شرکت واگن سازی در ماه آتی

عضو و نائب رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه اکنون قطعه نخست خط ۲ قطار شهری کرج با یک رام قطار در حال خدمات‌رسانی رایگان به شهروندان است گفت: رام دوم قطار شهری در ماه آتی از شرکت واگن‌سازی تهران به این خط ملحق خواهد شد.

او گفت: پیگیری‌هایی برای خرید ۷ رام قطار جدید با وزارت کشور انجام شده که امیدواریم هر چه سریع‌تر به نتیجه برسد تا مقدمه ای برای بهره‌برداری مناسب از خط مترو کرج صورت باشد.

رحیمی گام بعدی در تکمیل قطار شهری را ادامه خط ۲ در حدفاصل ایستگاه چهارراه طالقانی تا ایستگاه شهید سلطانی تا پایان سال جاری عنوان کرد و گفت: توافقات نهایی برای خرید تجهیزات برقی و سیگنالینگ مورد نیاز برای تجهیز خط ۲ قطارشهری بین چهار راه طالقانی و ایستگاه شهید سلطانی صورت گرفته است.

نائب رئیس کمیسیون تلفیق شورای شهر با اشاره به فرایند اختصاص زمین در حاشیه دانشگاه خوارزمی برای دپو و مرکز نگهداری و تعمیرات و تجهیزات و رامهای قطار شهری کرج افزود: با حمایت دولت و استانداری البرز اکنون تامین ۱۳ هکتار زمین برای این امر در حال نهایی شدن و تحویل است که شهرداری کرج باید در فرآیند تحویل ۱۳ هکتار زمین از دانشگاه خوارزمی، طراحی و اجرای دپوی خط سرعت ببخشد.

رئیس شورای شهرستان کرج:
ادامه خط ۲ قطار شهری کرج طبق زمانبندی مناسب پیش می رود

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: اکنون مسافران متروی صادقیه به ایستگاه شهید سلطانی، در محدوده شهر کرج با اتوبوس، تاکسی و خودروهای ون جابجا می‌شوند که سبب ترافیک سنگین شده است که با تکمیل خط ۲ قطارشهری کرج، این مشکل مرتفع خواهد شد.

علی قاسم‌پور با تشکر از حمایت‌های نماینده محترم ولی فقیه در استان و امام جمعه کرج و همچنین استاندار البرز به پیشرفت پروژه قطارشهری بر اساس سیاست‌گذاری شورای اسلامی شهر کرج اشاره و با تقدیر از همکاران شورای اسلامی شهر، شهرداری و سازمان قطار شهری کرج اظهار کرد: امیدواریم تا پایان ششمین دوره شورای اسلامی شهر، قطار شهری کرج در ایستگاه شهید سلطانی به خط قطارشهری تهران-کرج متصل شود.

رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تکمیل ۲ ابر پروژه قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج در ماه های اخیر افزود: در ابتدای دوره ششم شورای اسلامی شهر کرج، پیشرفت عملیات عمرانی ایستگاه شهید سلطانی، صفر درصد بود که امروز به بیش از ۵۰ درصد رسیده است.

قاسم پور اذعان کرد: طی یک سال گذشته نشست های تخصصی فراوانی برای جبران عقب‌ماندگی ۲ پروژه قطار شهری و بزرگراه شمالی کرج برگزار شده و پیش‌بینی می‌شود امسال خط ۲ قطار شهری کرج از چهار راه طالقانی به میدان شهید سلطانی این کلانشهر متصل شود.

به گفته رئیس شورای اسلامی شهرستان کرج؛ مطالعات راه اندازی خط اتوبوس بی. آر. تی در محورخیابان شهید بهشتی توسط مشاور نیز به اتمام رسیده و اجرایی خواهد شد.

سید مرتضی اعتصامی:
فعالیت قطار شهری مشکل ترافیک سنگین در هسته مرکزی شهر را به حداقل می رساند

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: ترافیک سنگین در هسته مرکزی شهر کرج به معضل بزرگی تبدیل شده که امیدواریم با فعالیت قطار شهری این مشکل به حداقل برسد.

سید مرتضی اعتصامی با اشاره به اینکه موضوع محیط زیست در ادوار گذشته نادیده گرفته شده است، گفت: اگر در ادوار گذشته موضوع زیست محیطی شهر کرج مورد توجه قرار می‌گرفت اکنون با مشکل حاد آلودگی هوا مواجه نبودیم.

عضو شورای اسلامی شهر کرج گفت: افزایش جمعیت شهر کرج و روند رو به تزاید مالکیت خودرو، باعث بروز بسیاری از مشکلات در حوزه حمل و نقل روان شهری شده است که در راستای برون رفت از این دشواری‌ها، توسعه حمل و نقل عمومی به ویژه متروی درون شهری، کاربردی است.

اعتصامی، فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی را در افزایش آلودگی هوا بی‌تاثیر ندانست و گفت: حفظ باغات شهری و نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری نقش مهمی در حفظ هوای پاک دارد.

وی توسعه راه‌های شهری کرج بدون در نظر گرفتن توسعه فرهنگ ترافیکی را یکی از معضلات این کلانشهر عنوان کرد و افزود: اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر از ابتدای این دوره در تلاش هستند تا توسعه همه جانبه خط متروی کرج اجرا شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج:
بهره برداری از ایستگاه شهید سلطانی و اتصال به خط قطار شهری تهران با تمام توان در حال انجام است

حسین مهاجری گفت: بهره‌برداری از ایستگاه شهید سلطانی و اتصال ایستگاه چهارراه طالقانی به خط قطار شهری تهران با تمام توان در حال انجام است.

او گفت: در مسیر ۴۵ متری گلشهر تا چهارراه طالقانی، دو ایستگاه مترو در میدان سپاه و سه راه رجایی شهر باید اجرا شود که ایستگاه سه راه رجایی شهر به بهره‌برداری رسید.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر کرج با بیان اینکه طی دو سال اخیر، اقدامات و فعالیت‌های خوبی در زمینه راه اندازی ایستگاه های مترو انجام شده است، تصریح کرد: پیشرفت این پروژه حاصل تلاش شورای شهر و شهرداری برای بهره‌ مندی شهروندان کرج از خط متروی درون شهری است.

مهاجری در پایان گفت: راه‌اندازی بخشی دیگری از پروژه در آینده نزدیک و زمان‌بندی مناسب برای رسیدن به میدان شهید سلطانی، نیازمند برنامه‌ریزی و جلسات کارشناسی ویژه است که با تعامل و هم‌فکری کارشناسان خبره و مدیران شهری و همراهی شورای ششم روزهای خوبی برای تکمیل پروژه خط ۲ در پیش خواهد بود.

شورای اسلامی دوره ششم شهر کرج بر این باور است که تا پایان این دوره شورا با سرعت بخشی به پروژه‌های قطار شهری از جمله تکمیل ایستگاه شهید سلطانی و اتصال خط ۲ قطار شهری کرج به خط ۵ قطار شهری تهران در جهت کاهش قابل توجه ترافیک شهری گام بردارد که تأثیرات فراوانی در آسایش و رضایت شهروندان خواهد داشت.

رپرتاژ آگهی