مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز: انباشت ۱۰۰ هزار متر مکعب رسوبات در رودخانه کرج طی سیلاب اخیر

0
71

هزار و یک شهر– مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان البرز اعلام کرد: طبق آخرین برآوردهای کارشناسی، ۱۰۰ هزار متر مکعب رسوبات بر اثر سیلاب به رودخانه کرج انتقال یافت که بخشی از آن جمع‌آوری شده است.

داوود نجفیان در خصوص آخرین اقدامات برای لایروبی رودخانه کرج گفت: ۴۰ دستگاه ماشین آلات شامل ۲۲ کامیون، هشت دستگاه بیل مکانیکی، چهار دستگاه لودر و ۲ دستگاه بولدوزر برای لایروبی این رودخانه به کار گرفته شده است.

او افزود: روز جمعه بخش قابل توجهی از رسوبات رودخانه کرج برداشت شد و به رغم اینکه پیش بینی می‌شد بازگشایی جریان رودخانه برای انتقال آب از سد به پایین‌دست یک ماه زمان ببرد اما با کار جهادی بخش عمده مسیر جریان آب باز شد .

نجفیان پیش بینی کرد تا ۲ روز آینده شرایط انتقال آب به پایین دست رودخانه از مجرای اصلی خود انجام شود.

او گفت: اکنون افزون بر لایروبی رودخانه، عملیات شست‌وشوی مسیر آب نیز در حال انجام است و میزان کدر بودنِ آب در وضعیتِ حال حاضرِ  رودخانه کرج به شاخص ۲۰۰ رسیده و قابل برداشت برای تصفیه است.

سیلاب پنجشنبه؛ ۱۸ خرداد ماه جاری سبب آسیب‌دیدگی ۲۰ کیلومتر از جاده کرج-چالوس و انسداد خروجی سد کرج شد که با تلاش راهداران تاکنون بیش از ۸۰ درصد مسیر آسیب دیده جاده کرج – چالوس ترمیم و پاکسازی شده است. هم‌چنین تیم‌های فنی و مهندسی وزارت نیرو و شرکت آب منطقه‌ای استان البرز روز چهارشنبه هفته گذشته توانستند مسیر جریان آب را در خروجی سد کرج باز کنند. حادثه سیلاب جاده چالوس تاکنون ۱۹ مصدوم و ۲ نفر مفقودی در پی داشته و به بیش از ۵۰ خودرو خسارت کلی و جزئی وارد کرده است.