بهره‌برداری از قطعه نخست آزادراه شهید سلیمانی با حضور رئیس جمهور

0
47

هزار و یک شهر– سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور کشور صبح امروز ۱۷ آذرماه ۱۴۰۲ پس از ورود به استان البرز از پروژه بزرگراه شمالی کرج و نیز پروژه پل بیلقان بازدید کرد.

شهردار کرج در بازدید رئیس جمهور از طرح برگزاره شمالی شهید حاج قاسم سلیمانی و آیین بهره‌برداری گفت: این قطعه به طول ۷.۶ کیلومتر عظیمیه کرج را به شمال غرب این کلانشهر متصل می کند.

مهرداد کیانی افزود: با گشایش این قطعه بخش زیادی از ترافیک شمال کلانشهر کرج روان سازی شده است.

او ادامه داد: تکمیل قطعه نخست آزاد راه شهید سلیمانی در مدت زمان ۲۰ ماه به صورت جهادی انجام شده است.

عملیات احداث آزاد راه شمالی کرج که پس شهادت سردار سلیمانی به نام این شهید والامقام مزین شد در تیرماه سال ۱۳۹۵ آغاز شد و قرار بود سه سال بعد بهره برداری شود.

طول آزاد راه شهید سلیمانی ۱۸ کیلومتر است که آزاد راه شهید همت در شرق کرج را به آزاد راه کرج – قزوین در غرب این کلانشهر متصل می کند.

با تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی ۴۰ درصد ترافیک استان البرز به این آزاد راه منتقل می شود.

پس از سفر فروردین ماه سال ۱۴۰۱ رئیس جمهور به استان البرز اعتبار مورد نیاز تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی حدود ۷۰ هزار میلیارد ریال برآورد شد. در این سفر ۳۵ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی برای تکمیل آزاد راه شهید سلیمانی تصویب شد و مابقی آن توسط مدیریت شهری کرج پرداخت خواهد شد.

هم‌چنین لازم به ذکر است مرتفع‌ترین پل خاورمیانه به ارتفاع ۱۳۶ متر و به طول ۹۰۰ متر روی رودخانه کرج در این آزاد راه در حال ساخت است.